Pomimo aktualnej sytuacji na rynku
Grupa Wittchen w czerwcu 2020 roku otworzyła kolejne dwa salony detaliczne w Czechach i tym samym kontynuuje rozwój sprzedaży za granicą. Poza czterema salonami w Czechach, firma prowadzi również sprzedaż poprzez własne strony internetowe na rynku niemieckim, ukraińskim, rosyjskim, czeskim oraz poprzez platformy sprzedażowe na rynkach europejskich.
W okresie dziewięciu miesięcy zakończonych 30 września 2020 roku Grupa Wittchen wygenerowała przychody niższe o 25% w porównaniu do tego samego okresu czasu w 2019 roku. Natomiast marża brutto zrealizowana na sprzedaży w bieżącym roku wyniosła 58,2% i była na podobnym poziomie co w roku ubiegłym.
W trzecim kwartale marża brutto była o 0,3 p.p. wyższa w porównaniu do trzeciego kwartału 2019 roku. Spadek przychodów ze sprzedaży w 2020 roku przełożył się na spadek marży brutto w ujęciu wartościowym o 26,8 mln złotych. EBITDA Grupy Wittchen za 9 miesięcy 2020 roku zanotowała 22,3 mln zł, a rentowność EBITDA osiągnęła poziom 16,5%.