Strona główna / Artykuły z branży / Technologia RFID w Decathlon

Technologia RFID w Decathlon

Wkrótce zakończenie projektu

Jeszcze w tym miesiącu Decathlon zakończy projekt „100% RFID” i tym samym stanie się pierwszą siecią w Polsce i jedną z dwóch krajowych oddziałów na świecie, gdzie produkty w łańcuchu dostaw będą z tagiem RFID.

Decathlon to sieć dużych sklepów sportowych, które zlokalizowane są na całym świecie. Firma jest również producentem sprzętu sportowego. Technologia RFID – radiowe przesyłanie danych pomaga w usprawnieniu procesów kasowych, dzięki czemu zespół oszczędza swój czas pracy i może go poświecić na obsługę klientów. Wprowadzenie takiego rozwiązania umożliwia również kontrolę stanów magazynowych oraz identyfikację produktów przy kasach, co przekłada się na wyeliminowanie kradzieży, a proces inwentaryzacji zostaje przyspieszony 5-cio krotnie.

Celem projektu „100% RFID” jest dalsze poprawianie jakości działania sklepów oraz otwieranie przed firmą możliwości wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań tj.: samoobsługowe kasy bez konieczności używania skanerów, autonomiczna inwentaryzacja przeprowadzana przez robotów czy czytniki RFID, które umieszczone zostaną pod sufitem.

W Polsce pierwszy sklep sieci Decathlon otwarty został w 2001 roku.

Kategorie: