Strona główna / Artykuły z branży / Nike skraca wydatki i koncentruje się na wprowadzaniu nowości produktowych.

Nike skraca wydatki i koncentruje się na wprowadzaniu nowości produktowych.

Cięcie kosztów jest odpowiedzią na spadek popytu w Chinach i Europie. Celem marki jest zaoszczędzenie 2 miliardów dolarów w ciągu trzech lat

Sprzedaż Nike ma wzrosnąć w tym roku finansowym (który kończy się w maju 2024 r.) o około 1%, czyli znacznie mniej niż pierwotne prognozy marki.

Niemniej jednak, wyniki sprzedaży w ostatnim kwartale, które wyniosły 13,4 miliarda dolarów zgodne są z oczekiwaniami, a zysk netto na poziomie 1,6 miliarda dolarów przewyższył prognozy.

Nike zamierza skupić się głównie na wprowadzaniu nowości produktowych, które cieszą się uznaniem klientów gotowych płacić pełną cenę. Jednocześnie firma planuje ograniczyć swój asortyment.

Dodatkowo, firma wprowadza program o nazwie „oszczędzaj, aby inwestować”, mający na celu obniżenie kosztów o 2 miliardy dolarów. Plan zakłada zwiększenie efektywności organizacyjnej, uproszczenie oferty produktowej oraz dalszą automatyzację procesów.

Kategorie: