Sieci pracują nad udoskonaleniem projektu
Udoskonalenie ma polegać na trafniejszym doborze lokalizacji w których powstaną kawomaty oraz na lepszym dopasowaniu oferty do potrzeb klientów. Aktualnie firmy wdrażają w życie wnioski z przeprowadzonych w ubiegłym roku testów. Podsumowując przeprowadzone badania firmy widzą potencjał rozwoju sieci kawomatów w dwóch kanałach: rynek sklepów spożywczych i stacje paliw. Dlatego sieć Costa Coffee postanowiła nawiązać współpracę z siecią sklepów Carrefour.
Pierwsze maszyny z kawą pojawiły się już w październiku ubiegłego roku w Gdańsku, Krakowie, Warszawie i Zakopanem. Na 2019 rok firmy zaplanowały przyspieszenie projektu i uruchomienie kolejnych kawomatów. Maszyny nie będą wprowadzone tylko do sklepów w formacie convenience Carrefour Express, ale również do „zielonych” sklepów zlokalizowanych na osiedlach.
Na terenie kraju Costa Coffee posiada obecnie ponad 150 kawiarni zlokalizowanych w ok. 20 miastach oraz siecią 350 kawomatów, które znaleźć można m.in. na stacjach paliw Shell Polska, w sklepach Piotr i Paweł, Top Market i Spar Polska.