Ale nie obyło się bez zamknięcia wybranych salonów
Sieć sklepów obuwniczych Wojas w pierwszym półroczu 2021 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży netto w wysokości 119,8 mln zł. To wzrost do okresu analogicznego w roku poprzednim o 16,6%. Również wartościowa marża brutto wzrosła o 24.5% rok do roku, a procentowa marża brutto wzrosła z poziomu 31.9% do 34%.
Nie udało by się zapewne osiągnąć tych wyników bez obniżenia kosztów - koszty sprzedaży oraz koszty ogólne zarządu spadły o 4%. W pierwszym półroczu 2021 firma zamknęła 5 salonów, nie otwierając żadnego nowego. Do końca 2021 firma planuje jeszcze zamknięcie kolejnych 5 sklepów. Na koniec czerwca 2021 sieć liczy 158 salonów.
Firma Wojas istnieje od 1990 roku, stając się jednym z największych polskich producentów obuwia. Sieć posiada swoje salony na terenie Polski, Słowacji i w Czechach. Ponad 20% produkcji kierowanej jest do sprzedaży eksportowej.