Strona główna / Artykuły z branży / Właściciel Coccodrillo notuje straty

Właściciel Coccodrillo notuje straty

I musi walczyć o prawo do symbolu

Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, stoi przed koniecznością przemyślenia swojej strategii biznesowej. Firma zanotowała stratę netto w wysokości 3,3 mln zł i planuje zoptymalizować swoją sieć sklepów, co wiąże się z zamknięciem niektórych placówek. Po utracie kontroli nad spółką na Białorusi spadek sprzedaży jest mniej dotkliwy.

W pierwszym półroczu 2024 roku przychody ze sprzedaży Grupy CDRL S.A. wyniosły 128,3 mln zł, co stanowi spadek o 28,2% w porównaniu do analogicznego okresu 2023 roku. Jednocześnie koszty własne sprzedaży spadły o 33,9%, co pozwoliło na osiągnięcie marży na poziomie 51,3%, wyższej o 3,9 p.p. w ujęciu rocznym. Dzięki temu Grupa zanotowała mniejszą niż w 2023 roku stratę ze sprzedaży, która wyniosła 3,3 mln zł. W 2023 roku CDRL odnotował stratę netto w wysokości 10 156 521,31 zł, która została w całości pokryta z kapitału zapasowego.

Według raportu firmy, strategia CDRL koncentruje się na dalszym rozwoju działalności w kluczowych obszarach:

  • optymalizacja sieci sklepów – zarząd spółki dominującej planuje usprawnić sieć sklepów w Polsce oraz zwiększyć sprzedaż online,
  • kontynuacja wzrostu przychodów w istniejących sklepach (LFL) – Grupa podejmie działania mające na celu zwiększenie liczby klientów oraz wartości ich zakupów, a także zachęcanie ich do korzystania z e-sklepu,
  • poprawa rentowności – celem jest dalsza poprawa rentowności poprzez skalowanie działalności, optymalizację kosztów i poprawę płynności finansowej.

Spółka dominująca jest zaangażowana w postępowanie przed Urzędem Patentowym RP, zainicjowane przez Lacoste S.A., w którym kwestionowane jest prawo do ochrony słownego znaku towarowego „Coccodrillo” oraz graficznego znaku towarowego przedstawiającego brązowo-beżowego krokodyla. Dodatkowo spółka uczestniczy w postępowaniu o wygaszenie międzynarodowej rejestracji znaku towarowego „Crocodile” na terytorium Polski z powodu jego nieużywania. W opinii spółki, roszczenia Lacoste S.A. są bezpodstawne, ponieważ znaki towarowe używane przez obie firmy służą do oznaczania różnych produktów, a także posiadają wystarczającą zdolność odróżniającą, co eliminuje ryzyko wprowadzenia klientów w błąd co do ich pochodzenia. CDRL korzysta również z innych znaków towarowych, które nie są przedmiotem sporu z Lacoste S.A. Posiadanie tych praw ochronnych oraz ich równoczesne wykorzystywanie w handlu ma na celu zminimalizowanie potencjalnych negatywnych skutków ewentualnego niekorzystnego wyniku sporu z Lacoste S.A.

Kategorie: