Jest to pierwszy od 2018 roku pozytywny wynik netto Grupy w I kwartale.
Grupa VRG w I kwartale 2023 roku zanotowała sprzedaż w wysokości 267 mln zł (o 9,5% więcej r/r.).
Poprawiła również w tym czasie marżę brutto na sprzedaży i to pomimo wzrostu kosztów prowadzenia działalności i utrzymującej się wysokiej inflacji. Przełożyło się to na pierwszy od 2018 roku pozytywny wynik netto Grupy w I kwartale, w wysokości 3,2 mln zł.
Dobry I kwartał zaliczył segment jubilerski Grupy i osiągnął sprzedaż o wartości 142 mln zł czyli o 10,6% więcej r/r. Segment odzieżowy z kolei osiągnął 125 mln zł przychodu, o 8,4 % więcej r/r..
Marża brutto na sprzedaży w I kwartale osiągnęła poziom 51,4 % czyli o 0,9 p.p. więcej r/r.. EBITDA Grupy wzrosła do 35,3 mln zł (wzrost o 8,5 % r/r.)
Jak zauważył zarząd spółki, w bieżącym kwartale na rynku coraz bardziej zauważalne jest pogorszenie nastrojów konsumenckich. W kwietniu bieżącego roku sprzedaż VRG osiągnęła wartość 108,2 mln zł, o 0,6 % mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Segment jubilerski Grupy zanotował w tym czasie wzrost o 7% i osiągął przychody o wartości 50,5 mln zł. Segment odzieżowy z kolei uzyskał sprzedaż równą 57,6 mln zł, o 6,4% mniej niż w roku ubiegłym.