Strona główna / Artykuły z branży / VRG z trudnym kwartałem

VRG z trudnym kwartałem

Grupa przedstawiła wyniki za III kwartał.

Podsumowując III kwartał 2023 roku, Grupa Kapitałowa VRG S.A. osiągnęła zysk netto w wysokości 51,8 mln zł, co stanowi wzrost w porównaniu z 45,6 mln zł z analogicznego okresu w 2022 roku. Kluczowym czynnikiem wpływającym na ten pozytywny wynik finansowy były głównie dodatnie różnice kursowe. Na koniec września bieżącego roku, przychody VRG wyniosły 899,4 mln zł, co oznacza niewielki spadek o 0,6% w porównaniu rok do roku, jednakże przy jednoczesnym wzroście marży brutto na sprzedaży, osiągającym poziom 54,2%.

Marża brutto utrzymywała się na poziomie powyżej 50% przez cały trzeci kwartał, głównie dzięki wyższej marżowości w segmencie odzieżowym. Warto zauważyć, że mimo tego pozytywnego wskaźnika, Grupa zakończyła ten okres z niższym, w porównaniu rok do roku, zyskiem operacyjnym, który wyniósł 67,7 mln zł w porównaniu do 98,5 mln zł w poprzednim roku.

III kwartał bieżącego roku Grupa VRG zamknęła sprzedażą na poziomie 297,1 mln zł czyli o 7% niższą niż w poprzednim roku.
Przychody segmentu odzieżowego w okresie lipiec – wrzesień zmalały o 23,6% r/r, i osiągnęły 127,3 mln zł. Z kolei przychody segmentu jubilerskiego wyniosły 169,8 mln zł, co dało wzrost o 11,2% r/r. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 54,2%. W okresie tym segment odzieżowy osiągnął marżę na poziomie 56,2% a jubilerski 52,7%. 

W III kwartale Grupa VRG odczuła negatywne skutki sytuacji na rynku odzieżowym, które wynikły z osłabionego popytu konsumpcyjnego oraz niekorzystnych warunków atmosferycznych we wrześniu, w czasie premiery kolekcji na sezon jesień-zima. Te czynniki miały bezpośredni wpływ na pogorszenie sprzedaży produktów o wysokim paragonie, takich jak kurtki i płaszcze, w segmencie odzieżowym.

W segmencie jubilerskim utrzymywał się stały popyt na biżuterię i zegarki. To połączenie z doskonałą ofertą produktową oraz rozbudową sieci salonów znacząco przyczyniło się do osiągnięcia dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w W.KRUK.

Marka jubilerska W.KRUK w III kwartale wprowadziła nową linię produktów o nazwie „Freedom Elements”, która stworzona została we współpracy z ambasadorką Martyną Wojciechowską,  Jest to swoista kontynuacja wcześniej zaprezentowanych elementów linii „Freedom WATER, FIRE, EARTH, AIR”.
Marki odzieżowe również nie próżnowały i aktywnie uczestniczyły w dialogu z konsumentami. Vistula we wrześniu zaprezentowała kolekcję ambasadorską „DISCOVER YOURSELF”, która stworzona została we współpracy z polskimi sportowcami: Rafałem Jonkiszem i Rafałem Rulskim. Bytom z kolei rozpoczął nową współpracę z kompozytorem Radzimirem Dębskim (Jimkiem), która zaowocowała limitowaną ofertą „BYTOM X JIMEK”, dostępną od października. „Ready for autumn” to linia wprowadzona przez Wólczankę która jest zapowiedzią nowego konceptu WELL Wólczanka oficjalnie ogłoszonego w październiku. Z kolei Deni Cler podczas wrześniowego pokazu mody w Warszawie zaprezentowała kolekcję „Quiet Luxury”.

Kategorie: