To dobry wynik biorąc pod uwagę ochłodzenie w konsumpcji.
W lutym bieżżacego roku sprzedaż VRG S.A. osiągnęła wartość 86,4 mln zł, o 5,7% więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Narastająco w 2 pierwszych miesiącach sprzedaż VRG wyniosła 178,1 mln zł (o 8,8% więcej r/r).
Luty upłynął zatem pod znakiem spowolnienia w popycie konsumpcyjnym, spowodowanym sytuacją gospodarczą, inflacją i zachowaniem klientów w czasie przełomu dwóch okresów: wyprzedażowego i wprowadzania nowych kolekcji wiosna/lato.
W lutym segment odzieżowy VRG zanotował 6,1% wzrost, osiągając wartość 36,3 mln zł.
Jeśli chodzi o segment jubilerski Grupy to osiągnął on sprzedaż w granicach 50,1 mln zł, co jest wartością o 5,5% większą niż w poprzednim ubiegłym.
Z kolei kanały online odpowiadały w lutym za 12,3% sprzedaży (w porównaniu z 16,3% rok wcześniej).
W lutym bieżącego roku marża Grupy wyniosła 51,2% w porównaniu do 50,6% w analogicznym okresie rok wcześniej. Wzrost marży jest konsekwencją optymalizacji działań w zakresie promocji cenowych oraz wcześniejszego niż to miało miejsce w roku ubiegłym rozpoczęcia sprzedaży nowej kolekcji.
Grupa Kapitałowa VRG S.A. jest właścicielem marek: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano oraz W.KRUK.