Strona główna / Artykuły z branży / VRG nowym multibrandowym konceptem

VRG nowym multibrandowym konceptem

Grupa podsumowuje I kwartał bieżącego roku.

Pierwszy kwartał 2024 roku przyniósł Grupie VRG sprzedaż na poziomie 278,2 mln zł ( czyli o 4,2% więcej niż w rok wcześniej). Na ten wynik wpłynęły przede wszystkim korzystne trendy w segmencie jubilerskim. Marki VRG wypracowały marżę brutto w wysokości 53,7%, co oznacza wzrost o 2,3 p.p. rdr, oraz wysoki zysk brutto na sprzedaży: 149,4 mln zł, co stanowi wzrost o 8,8% w porównaniu do roku ubiegłego. Spółka osiągnęła 2,7 mln zł zysku operacyjnego, co jest znacząco mniej niż w poprzednim roku (4,7 mln zł na koniec pierwszego kwartału 2023 roku).

Spółka podtrzymuje plany na 2024 rok, aby poprawić sprzedaż marek modowych oraz umocnić pozycję W.KRUK na Węgrzech. Ponadto Grupa zapowiedziała pilotażowy projekt dla obecnych i nowych franczyzobiorców marek VRG.

Na koniec I kwartału 2024 roku Grupa odnotowała wyraźne zróżnicowanie wyników w zależności od segmentów.

W okresie styczeń – marzec VRG osiągnęła minimalny wzrost sprzedaży detalicznej i zysku brutto ze sprzedaży w markach modowych. Łącznie, w I kwartale bieżącego roku marki modowe Grupy osiągnęły przychód w wysokości 122,2 mln zł (o 2,2% proc. mniej niż w poprzednim roku).

Segment jubilerski z kolei przyniósł pozytywną, choć delikatnie spowolnioną dynamikę sprzedaży w każdym z 3 pierwszych miesięcy. Pod względem sprzedaży luty okazał się, jak co roku, dla W.KRUK najlepszym miesiącem kwartału.
w I kwartale 2024 roku segment jubilerski osiągnął 156 mln zł sprzedaży  (o 9,9% więcej r/r).

 

 

Kategorie: