Strona główna / Artykuły z branży / VRG notuje zysk netto w pierwszym półroczu 2023 roku

VRG notuje zysk netto w pierwszym półroczu 2023 roku

Grupa wypracowała 50,9 mln zł zysku netto.

Grupa VRG wypracowała 50,9 mln zł zysku netto, przy rosnącej sprzedaży i marży, ale niższym r/r wyniku operacyjnym (-26,4%).

W pierwszej połowie bieżącego roku Grupa wypracowała zysk netto w wysokości 50,9 mln zł (w porównaniu z 36,4 mln zł w pierwszym półroczu ubiegłego roku).

Na wynik ten wpływ miały przede wszystkim dodatnie różnice kursowe w pierwszym półroczu tego roku. VRG na koniec czerwca 2023 roku osiągnęła 602,3 mln zł przychodów (+2,9% r/r), przy wyższym poziomie marży brutto na sprzedaży (56,6% na koniec czerwca).
Marża brutto utrzymywała się na poziomie powyżej 50% w każdym miesiącu roku, a przyczyniła się do tego przede wszystkim wyższa marżowość w segmencie odzieżowym. Jednocześnie Grupa zakończyła pierwsze półrocze z niższym r/r zyskiem operacyjnym na poziomie 48 mln zł (w porównaniu do 65,2 mln zł w tym samym okresie w roku ubiegłym).

II kwartał bieżącego roku Grupa zamknęła sprzedażą na poziomie 335,3 mln zł (1,9% niższą niż w roku ubiegłym). W okresie kwiecień – czerwiec przychody segmentu odzieżowego zmalały o 12,8 proc. r/r, i osiągągnęły 167,5 mln zł.
Z kolei przychody segmentu jubilerskiego w II kwartale 2023 roku wyniosły 167,8 mln zł (wzrost o 12,3% r/r). Marża brutto na sprzedaży w 2Q wyniosła 56,3%. 60% marżę osiągnął segment odzieżowy, a marża segmentu jubilerskiego pozostała na podobnym poziomie.

Obecnie w ramach ewolucji marki, Vistula kieruje swoją ofertę do młodszych klientów i poszerza ofertę mody damskiej. Na koniec pierwszego półrocza 2023 roku udział Vistula WOMEN w sprzedaży marki wyniósł 4% (w porównaniu z 1% w roku ubiegłym).

W.KRUK kontynuuje rozwój oferty luksusowej i popularnej i w ofercie marki są dostępne produkty z prestiżowych manufaktur jubilerskich, tj.: BIRKS Bijoux, Chopard, Nanis, ekskluzywne zegarki Rolex, Patek Philippe (której W.KRUK jest jedynym dystrybutorem w Polsce), oraz produkty marki autorskiej Picky Pica.
W czerwcu zadebiutowała nowa kolekcja ambasadorska W.KRUK z Martyną Wojciechowską- perfum i chust. Freedom AIR, EARTH, FIRE i WATER to cztery kompozycje inspirowane żywiołami. Na wrześień marka zaplanowała premierę kolejnej kolekcji ambasadorskiej.

Kategorie: