Strona główna / Artykuły z branży / Sprzedaż stacjonarna w Media Markt spada

Sprzedaż stacjonarna w Media Markt spada

Rośnie natomiast sprzedaż e-commerce

W II kwartale bieżącego roku finansowego firma zanotowała spadek obrotów, który wyniósł 5 mld euro. Wskaźnik EBITDA w tym okresie zanotował wynik 80 mln euro, a to wynik o 2 mln niższy niż w tym samym okresie czasu roku ubiegłego. Globalne obroty spadły o 1,1%. Do takich wyników przyczynił się fakt, że Święta Wielkanocne, czyli okres, który charakteryzuje się wysoką sprzedażą przypadł w tym roku na III kwartał. Za drugą przyczynę uznano niekorzystne kursy walut.  

Dobre wyniki ze sprzedaży zostały osiągnięte w segmencie sprzedaży online, gdzie w II kwartale br. finansowego przychody wzrosły o 13,4%, co dało wynik 699 mln euro. Dużą popularnością cieszy się również usługa click&collect.

Kategorie: