Strona główna / Artykuły z branży / Sprzedaż LPP cały czas rośnie

Sprzedaż LPP cały czas rośnie

a lokomotywa napędową pozostaje Sinsay.

W II kwartale roku obrotowego 2024/25 Grupa LPP osiągnęła przychody w wysokości 5,005 mld zł, co stanowi wzrost o 9,4% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 444 mln zł, wobec 438 mln zł rok wcześniej. W całym pierwszym półroczu Grupa uzyskała przychody na poziomie 9,3 mld zł oraz 720 mln zł zysku netto.

W pierwszym półroczu 2024 roku Grupa LPP osiągnęła przychody na poziomie 9,3 mld zł, co stanowi wzrost o 13,3% rok do roku (w walutach stałych o 18,6%). Wzrost przychodów wynikał ze zwiększenia sprzedaży zarówno w kanałach tradycyjnych, jak i internetowych. EBITDA Grupy wyniosła 1,813 mld zł, co oznacza wzrost o 21,3% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Ponadto, w pierwszym półroczu bieżącego roku Grupa odnotowała bardziej korzystne saldo działalności finansowej netto w porównaniu do roku poprzedniego, co wynikało z niższych odsetek od kredytów i obligacji oraz odwrócenia dyskonta na należnościach z tytułu zbycia udziałów w spółce rosyjskiej, które przyniosło 42,0 mln zł (wobec 14,2 mln zł w pierwszym półroczu 2023 roku).

W efekcie Grupa Kapitałowa LPP osiągnęła w pierwszym półroczu 2024 roku zysk netto na poziomie 720 mln zł, w porównaniu do 553 mln zł rok wcześniej, przy rentowności netto wynoszącej 7,7% (wobec 6,7% rok wcześniej).

Marka Sinsay osiągnęła w pierwszym półroczu 2024 roku najwyższe przychody zarówno pod względem nominalnym, jak i dynamiki wzrostu, wynosząc 4,4 mld zł, co oznacza wzrost o 42,6% rok do roku.

Wysoką dynamikę sprzedaży w sklepach stacjonarnych, na poziomie +19,2% rok do roku, Grupa zawdzięcza wzrostowi powierzchni handlowej (otwarto netto 217 nowych sklepów) oraz pozytywnemu wskaźnikowi LFL (+5,1%) w niemal wszystkich markach, z wyjątkiem Reserved.

Wyższa sprzedaż online, wzrost o 17,3% rok do roku, została osiągnięta dzięki rozwojowi aplikacji mobilnych, poszerzeniu oferty produktowej dedykowanej sklepom internetowym oraz zwiększeniu wydatków na marketing efektywnościowy. W pierwszym półroczu tegoż roku sprzedaż online stanowiła około 25% całkowitej sprzedaży Grupy, co utrzymało się na stabilnym poziomie rok do roku.

Marka Sinsay osiągnęła w pierwszym półroczu bieżącego roku najwyższe przychody zarówno pod względem nominalnym, jak i dynamiki wzrostu, wynosząc 4,4 mld zł, co oznacza wzrost o 42,6% rok do roku.

Rozwój sprzedaży internetowej wymagał wzmocnienia zaplecza logistycznego spółki, dlatego w minionym kwartale Grupa LPP uruchomiła dwa nowe magazyny dedykowane obsłudze e-commerce – pod Bydgoszczą i w Bukareszcie. Te dodatkowe moce logistyczne, wspierane zaawansowanymi technologiami, umożliwią obsługę większych wolumenów sprzedaży na kluczowych dla spółki rynkach Europy Centralnej i Południowej.

W I półroczu 2024 roku Grupa osiągnęła marżę brutto na poziomie 52,3%, co stanowi wzrost o 3,6 pp w porównaniu do roku poprzedniego. Wyższa marża brutto w ujęciu rocznym została uzyskana dzięki znacząco niższym kosztom zakupów kolekcji, korzystniejszym kursom USD/PLN oraz mniejszym akcjom promocyjnym, które wspierały sprzedaż. Dodatkowo, na wynik ten wpłynęła niska baza porównawcza.

W pierwszej połowie 2024 roku Grupa zwiększyła wartość zapasów w porównaniu do roku poprzedniego o 779 mln zł, co odpowiada wzrostowi o 24,9%. W przeliczeniu na m², zapasy wzrosły o 5,5% r/r, z 1 722 PLN/m² do 1 816 PLN/m².

 

Kategorie: