Nowoczesna koncepcja prowadzenia marki Speedo wkracza w Polsce w kolejny etap. Digitalizacja shop-in-shopow właśnie się rozpoczyna.
Firma postanowiła zainwestować w tablety, które umożliwią klientowi końcowemu uzyskanie szczegółowych informacji o produkcie i stosowanych technologiach, podgląd zdjęć czy filmów oraz dostęp do informacji marketingowych i kategorii Speedo na platformie e-commerce należącej do Intersport. Tablety zintegrowane zostaną z meblami SIS Speedo w każdym sklepie sieci. Wdrażanie projektu rozpocznie się we wrześniu i stopniowo obejmie wszystkie 33 punkty sprzedaży.
Ten pomysł to konsekwentnie kontynuowany program rozwoju marki Speedo, którą w 2015 r. przyjął do dystrybucji Oberalp Polska. Pierwszym etapem było rozwinięcie sieci Shop-In-Shopow w sklepach Intersport. Otwarcie pierwszej realizacji miało miejsce 30 listopada 2015 w warszawskiej Arkadii. Speedo World to 14m2 na ponad 1500m2 całkowitej powierzchni sklepu Intersport, na które składa się zarówno element naścienny, jak i elementy wolnostojące. Strefa pozwala na odpowiednie wyeksponowanie zarówno produktów damskich, męskich i dziecięcych, jak i akcesoriów, a całość utrzymana jest w oficjalnej kolorystyce Speedo. Regularny serwis VM i wizyty specjalisty ds. VM uczą charakteru marki i odpowiedniej prezentacji produktu.
Za projekt odświeżenia wizerunku uwzględniający wszystkie 33 punkty sprzedaży w 23 miastach w całej Polsce firma po raz pierwszy w historii Grupy Oberalp nagrodzona została specjalnym wyróżnieniem Pentland (grupa jest właścicielem marki Speedo oraz Berghaus, Ellesse czy Mitre) przyznawanym najlepszym realizacjom na corocznej konferencji Speedo w Londynie.
Czy podobnie jak koncept SIS Speedo również digitalizacja przyczyni się do wzrostów sprzedaży produktów marki w sieci Intersport? Wkrótce się okaże.
Komentarz Speedo: Jacek Grzędzielski (General Manager Oberalp Polska albo Speedo GM Polska, Czechy, Słowacja, Węgry).
„Na dobre weszliśmy już w erę cyfryzacji, która zgodnie z prognozami w następnych latach będzie jedynie przybierać na sile. ‘Digital’ to słowo-klucz – kryje się za nim oczywiście głównie postęp technologiczny, my jednak patrzymy również na jedną z jego konsekwencji, czyli zmieniający się profil klienta docelowego, który już za chwilę będzie przedstawicielem grupy Millenials. Już teraz wiemy natomiast, że w inny sposób podchodzi on do produktu, inne wartości są dla niego ważne i inaczej dokonuje on zakupu, a my musimy wyjść mu naprzeciw.”
Speedo.
Międzynarodowa marka pływacka, w regionie Europy Środkowo-Wschodniej zarządzana przez firmę Oberalp Polska, która przejęła dystrybucję Speedo na Polskę, Czechy, Słowację i Węgry z dniem 1 lipca 2015 roku .