The SPAR Group Limited ogłosiła decyzję o rozpoczęciu strategicznych działań mających na celu sprzedaż biznesu SPAR w Polsce.
W naszym kraju pod tą marką funkcjonuje ponad 200 placówek.
Jak napisano w oświadczeniu: „Po rozważeniu wszystkich opcji zarząd uważa, że w najlepszym interesie grupy i akcjonariuszy leży zbycie udziałów w Polsce”.
Grupa SPAR zadebiutowała na polskim rynku w 2019 roku poprzez przejęcie działalności sieci Piotr i Paweł oraz uzyskanie licencji na prowadzenie marki SPAR w naszym kraju.
Spółka Spar sp. z o.o. została zarejestrowana w lutym 2019 roku.
W roku obrotowym zakończonym 30 września 2022 roku wartość aktywów spółki spadła o 11,49%, co stanowiło 34 463,5 tysięcy złotych. Z tego spadek aktywów trwałych wyniósł 6,55%, a aktywów obrotowych - 14,29%.
Łączny spadek aktywów trwałych spółki wynikał z kilku czynników, w tym zwiększonych nakładów inwestycyjnych na środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne, które zwiększyły się netto o 3 572,9 tysięcy złotych. Jednocześnie zanotowano zmniejszenie wartości długoterminowych aktywów finansowych o 879,9 tysięcy złotych w wyniku ich reklasyfikacji na krótkoterminowe aktywa finansowe. Dodatkowo, aktywa z tytułu odroczonego podatku odroczonego zmniejszyły się o 2 582,6 tysięcy złotych, a inne długoterminowe rozliczenia międzyokresowe spadły o 1 841,8 tysięcy złotych.
Firma podjęła również decyzję o zamknięciu warszawskiego centrum dystrybucyjnego, które nie było używane od listopada 2022 roku. Działalność magazynowa SPAR Polska skoncentrowana była na dwóch obszarach. Centrum dystrybucyjne w Poznaniu obsługiwało detalistów na północy kraju, natomiast centrum dystrybucyjne w Czeladzi obsługiwało detalistów na południu kraju.
Ostatnio SPAR aktywnie rozwijał współpracę z siecią stacji paliw AVIA, gdzie funkcjonuje 45 placówek z logo SPAR.