i to o ponad 20%.
Grupa Sfinks Polska zanotowała w lutym bieżącego roku wzrost sprzedaży gastronomicznej o 22,8% do 14,48 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku. Obroty te zostały wypracowane przez 77 restauracji pod szyldami SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło i The Burgers.
Było ich o 5 mniej niż rok temu. Na porównywalnej sieci lokali wzrost sprzedaży gastronomicznej w lutym osiągnął 25,3% r/r, a narastająco od początku roku wyniósł on 28,8%.
Sprzedaz gastronimiczna raportowana przez Sfinks Polska obejmuje przychody ze sprzedaży netto, które osiągane są przez lokale własne i franczyzowe, i działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę, i które są objęte bieżącym monitoringiem sprzedaży w ramach systemów informatycznych Sfinksa. Nie obejmuje ona natomiast sprzedaży, która realizowana jest przez sieć Piwiarnia.
Spółka zaznacza jednak, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży, które osiągane są przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne i przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe (tu przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców).