Strona główna / Artykuły z branży / Rozwój firmy ma swoją cenę

Rozwój firmy ma swoją cenę

Czym Dino zasłużył na karę?

Sieć marketów Dino ukarane zostało za… pośpiech, a kara wyniosła 100 tys. zł. W grudniu ubiegłego roku sieć zgłosiła do UOKiK chęć nabycia części mienia, które należy do firmy Domex-Kuśnierek (12 sklepów). W złożonym wniosku spółka podała informację, że transakcja składać będzie się z trzech etapów tj.: nabycie nieruchomości, wynajęcie jej firmie Domex-Kuśnierek i po otrzymaniu zgody Prezesa UOKiK przejęcie elementów materialnych i niematerialnych tych sklepów.

W momencie kontrolowania sprawy przez urzędników okazało się, że Dino Polska już w dniu złożenia wniosku było właścicielem tych sklepów, a spółka Domex-Kuśnierek prowadziła je na podstawie najmu. Dino spełniło warunek jakim jest zapytanie o opinię, ale było to tylko dla formalności.

Kara za nie poinformowanie o zamiarze koncentracji wynosi do 10% obrotu przedsiębiorcy, które osiągnął w roku poprzedzającym wydanie decyzji, a więc teoretycznie kara mogła wynieść nawet 600 mln zł. Natomiast skala inwestycji nie była, aż tak duża, dlatego karę wyceniono na 100 tys. zł.

Dino Polska na koniec roku 2019 liczyło 1218 sklepów. Sieć w ciągu dwunastu miesięcy powiększyła się aż o 243 nowe placówki.

Kategorie: