i to o 15%.
W kwietniu bieżącego roku Grupa Sfinks Polska osiągneła wzrost o 15 % sprzedaży gastronomicznej w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego tj. do 14,68 mln zł.
Obroty te zostały wypracowane przez 73 restauracje tj. SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło i The Burgers. Od początku roku narastająco przychody restauracji wyniosły 58,9 mln zł, co dało wzrost o 20,5% wobec danych sprzed roku.
W kwietniu sprzedaż gastronomiczna porównywalnej sieci lokali (L2L) również wzrosła o 20,3% r/r do 14,51 mln zł. Narastająco wzrost był jeszcze wyższy i wyniósł 25,8% r/r, przez co obroty w okresie od stycznia do końca kwietnia w porównywalnej sieci uplasowały się na poziomie 58,30 mln zł. Pomimo tego, w kwietniu tego roku na przychody pracowało 10 restauracji mniej niż w roku poprzednim, co stawi zmniejszenie sieci o 12%, sprzedaż wzrosła o 15%.
Sprzedaż gastronomiczna, która raportowana jest przez Sfinks Polska obejmuje przychody ze sprzedaży netto, które osiągane są zarówno przez lokale własne jak i franczyzowe, działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę i objęte bieżącym monitoringiem sprzedaży w ramach systemów informatycznych Sfinksa. Nie obejmuje ona jednak sprzedaży, która realizowana jest przez sieć Piwiarnia. Spółka zaznacza także, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży, które osiągane są przez Sfinks Polska a na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne i przychody z opłat franczyzowych, które naliczane są od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe i stanowią przychód franczyzobiorców.