Za co tym razem?
Tomasz Chróstny – Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę Jeronimo Martins Polska ponad 60 mln zł kary za to, że wprowadzała Klientów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw i owoców. Błąd ten mógł wpłynąć na decyzje zakupowe konsumentów. Inspektorzy w sumie sprawdzili 263 sklepy Biedronka w całym kraju, a w 73 z nich (27,8%) stwierdzono nieprawidłowe oznakowanie z jakiego kraju pochodzą owoce i warzywa. Jest to kolejna kara jaką UOKiK nałożył na sieć.
W grudniu 2020 roku sieć ukarana została kwotą ponad 723 milionów zł za to, że w nieuczciwy sposób zarabiała kosztem dostawców produktów spożywczych.
W marcu 2020 roku Prezes UOKiK zobowiązał sieć do zorganizowana akcji edukacyjnej dla Klientów, w wyniku której mogą otrzymać bony za zakupy. Łączna wartość bonów w akcji wyniesie 7,5 mln zł.