Strona główna / Artykuły z branży / Monnari przeżywało ostatnio trudniejszy czas

Monnari przeżywało ostatnio trudniejszy czas

i zanotowało spadek przychodów o 2,7% rdr.

Grupa Monnari Trade, zarządzająca siecią sklepów z modą damską pod markami Monnari i Femestage, osiągnęła w III kwartale 2024 roku przychody w wysokości 70,7 mln zł. To spadek o 2,7% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, kiedy obroty wyniosły 72,6 mln zł.

W minionym kwartale do kluczowych trudności Grupy zaliczono spadek przychodów oraz wzrost kosztów sprzedaży o 4%. Z kolei wśród osiągnięć wymieniono zwiększenie marży brutto na sprzedaży o 2,1 p.p., osiągając poziom 58,8%, kontynuację negocjacji dotyczących przejęcia spółki Komex S.A. i marki 5.10.15, a także podpisanie we wrześniu 2024 r. aneksu z bankiem Pekao S.A., który zwiększył dostępny limit kredytowy z 35 mln zł do 47 mln zł.

Pod koniec września 2024 r. Grupa Monnari Trade realizowała sprzedaż za pośrednictwem sieci salonów stacjonarnych, sklepu internetowego, innych platform online oraz w ramach kanałów zewnętrznych i hurtowych.

W raporcie wskazano, że w III kwartale 2024 roku spółka zmniejszyła liczbę sklepów o 7,3% oraz powierzchnię o około 3%. W efekcie sieć obejmowała 176 salonów własnych marki Monnari, 20 salonów franczyzowych oraz 8 salonów pod marką Femestage, zlokalizowanych w centrach handlowych, galeriach oraz wzdłuż ulic handlowych. Łącznie stanowiło to 204 salony o powierzchni 45,2 tys. m². Na koniec września 2023 r. spółka posiadała 220 salonów o powierzchni 46,6 tys. m².

Grupa Monnari Trade poinformowała, że w analizowanym okresie marża brutto na sprzedaży wzrosła o 2,1 p. proc., osiągając poziom 58,9%. Wartość marży wyniosła 41 549 tys. zł, w porównaniu do 41 186 tys. zł w analogicznym okresie 2023 roku. Z kolei dynamika kosztów sprzedaży oraz kosztów ogólnych Zarządu wzrosła o 2,6% w porównaniu do III kwartału 2023 roku.

Grupa Kapitałowa Monnari Trade zakończyła III kwartał 2024 roku stratą operacyjną w wysokości 369 tys. zł, w porównaniu do zysku operacyjnego wynoszącego 1 993 tys. zł w 2023 roku. Natomiast na poziomie wyniku netto, grupa osiągnęła zysk w wysokości 676 tys. zł, wobec 2 556 tys. zł w III kwartale 2023 roku.

Za okres 9 miesięcy 2024 roku, Monnari Trade osiągnęło zysk netto w wysokości 7 776 tys. zł, co stanowi wzrost w porównaniu do zysku wynoszącego 7 578 tys. zł w 2023 roku. Przedstawione wyniki Grupy Kapitałowej za III kwartał br. są obciążone dynamicznym wzrostem kosztów pracy i energii, na które Zarząd Spółki Dominującej ma ograniczony wpływ. Ponadto, III kwartał w branży odzieżowej to tradycyjnie okres poświątecznych wyprzedaży, który wiąże się z dużymi promocjami i spadkiem rentowności sprzedaży.

Kategorie: