Wzrosty w e- commerce również rekordowe.
Początek II półrocza bieżącego roku w LPP upłynął pod znakiem pozytywnych nastrojów konsumenckich, które przełożyły się na dwucyfrowe wzrosty sprzedaży zarówno w kanale tradycyjnym (+19,4% r/r), jak i online (+35,7% r/r). Ożywienie to efekt dobrze przyjętych kolekcji oraz dynamicznej rozbudowy sieci sprzedaży w ostatnich kwartałach, szczególnie marki Sinsay, co przynosi oczekiwane rezultaty.
Coraz większą rolę w generowaniu przychodów odgrywa sprzedaż internetowa, która w trzecim kwartale br. stanowiła ponad 26% całkowitej sprzedaży. Spółka wypracowała marżę brutto na poziomie 54,8% oraz stabilny zysk netto w wysokości 577 mln zł. Od początku roku Grupa osiągnęła ponad 21-procentowy wzrost skorygowanego zysku operacyjnego r/r oraz blisko 3 mld zł zysku EBITDA.
Pozytywny odbiór jesiennych kolekcji marek LPP oraz szeroko zakrojony plan rozbudowy sieci sprzedaży pozwoliły spółce osiągnąć przychody na poziomie 5,2 mld zł w III kwartale 2024 roku, co stanowi wzrost o 19,8% w porównaniu do roku ubiegłego. Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży zarówno w Polsce, jak i za granicą, to także efekt rekordowego wzrostu e-commerce o 35,7% r/r, napędzanego przez rozwijane w wszystkich markach aplikacje mobilne.
Skupienie na rozwoju nie przeszkodziło spółce w utrzymaniu solidnej marży brutto na poziomie 54,8% oraz osiągnięciu stabilnego zysku netto wynoszącego 577 mln zł. LPP przyspiesza tempo rozwoju i w ostatnim kwartale tego roku planuje otwarcie blisko 300 nowych salonów.
Spółka ma ambitne plany na 2025 r., gdyż zamierza podwoić liczbę sklepów marki Sinsay, otworzyć około 100 nowych salonów pozostałych brandów oraz zadebiutować na dwóch nowych rynkach zagranicznych. Realizacji tych celów ma sprzyjać dalsze wzmacnianie operacyjnych zdolności logistycznych i zwiększenie powierzchni magazynowej do ponad 700 tys. m² do końca 2025 r.