Strona główna / Artykuły z branży / Miraculum i poprawa wyników

Miraculum i poprawa wyników

W pierwszym półroczu 2023 roku firma kosmetyczna Miraculum osiągnęła przychody w wysokości 24,4 mln złotych.

EBITDA wzrosła prawie trzykrotnie, osiągając poziom 804 tys. złotych. Ten wzrost odnotowano praktycznie we wszystkich kanałach sprzedaży i markach.

W pierwszym półroczu 2023 roku firma kosmetyczna Miraculum odnotowała znaczący wzrost, szczególnie w eksportowym segmencie, który zwiększył się o 49% do prawie 6 mln złotych. To rezultat aktywnego wzbogacania oferty produktowej, co zaowocowało większym zainteresowaniem nowymi liniami produktów ze strony potencjalnych kontrahentów. Ważnym punktem sukcesu były także zawarte kontrakty w pierwszym półroczu 2023 roku, wynikłe m.in. z udziału w targach w Malezji we wrześniu 2022 roku. W perspektywie, spółka planuje rozwijanie kontaktów poprzez uczestnictwo w jesiennych targach World Middle East w Dubaju.

Kanał dystrybucji zorientowany na nowoczesność wygenerował ponad 10 mln złotych, co stanowi wzrost o 16% rok do roku. Jego znaczenie w przychodach spółki stale rośnie, obecnie stanowiąc 43% całości obrotów firmy. Ten rozwój był efektem wzmocnienia współpracy z istniejącymi partnerami oraz uruchomienia nowych akcji promocyjnych we współpracy z sieciami dyskontowymi. Jednym z sukcesów Miraculum w ostatnich miesiącach było wprowadzenie na rynek nowych wód perfumowanych Chopin dla kobiet w drogeriach Rossmann.

W przypadku sprzedaży poszczególnych marek, największe wzrosty nominalne odnotowano w przypadku marek Chopin, Paloma, Joko, Tanita oraz Wars. Rozwój marki Joko wynikał przede wszystkim z poszerzenia oferty o produkty do pielęgnacji paznokci oraz podkłady.

Kategorie: