Strona główna / Artykuły z branży / LPP mocno zaczyna rok

LPP mocno zaczyna rok

i notuje wzrost sprzedaży o prawie 20%.

W I kwartale tego roku obrotowego przychody przekroczyły 3,6 mld zł, co dało wzrost o prawie 20% r/r. 

W okresie od lutego do kwietnia bieżącego roku otwarto 92 nowe sklepy.
Z kolei sprzedaż e-commerce stanowi ok. 26% przychodów Grupy. 

Wzrosty te są efektem dobrego odbioru kolekcji wszystkich marek LPP i przyjętej strategii rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej w zachodniej a także południowej części Europy.
Zgodnie z założonym planem spółka powiększyła za granicą swoją powierzchnię handlową o przeszło 25% r/r. Otworzyła nowe sklepy m.in. krajach tj. Rumunia, Macedonia, Serbia, Bułgaria, Bośnia i Hercegowina. W okresie od lutego do kwietnia bieżącego roku powierzchnia handlowa Grupy wzrosła o prawie 20% a oferta Grupy była dostępna w ponad 2000 salonach zlokalizowanych w 27 krajach i na 34 rynkach online. To co zapewniło spółce w I kwartale br. ponad 3-krotnie wyższy zysk netto r/r na poziomie 112 mln zł to z pewnoscią efektywne wykorzystanie potencjału sprzedaży omnichannelowej na blisko 40 rynkach łącznie.

spółka zanotowała również wysokie nominalne wzrosty oraz dobrą dynamikę sprzedaży w Sinsay dzięki utrzymującej się popularności produktów z segmentu value-for-money. 

Dobry odbiór nowych kolekcji jest również źródłem wzrostów sprzedaży o blisko 25% w Mohito a także w marce Cropp, która zanotowała obroty wyższe blisko o 30% r/r. 

I kwartał br. obrotowego to przede wszystkim wysokie wzrosty w kanale offline, gdzie łączna sprzedaż zwiększyła się w omawianym okresie o 34% a  mimo znaczącej redukcji wydatków na marketing, Grupa utrzymała stabilny poziom sprzedaży online, która w 1Q23/24 stanowiła ok. 26% obrotów Grupy i przyniosła spółce ponad 900 mln zł przychodu, z czego 70% pochodziło ze sprzedaży przez urządzenia mobilne. Ta forma kontaktu wśród klientów widać w coraz większej popularności aplikacji Sinsay i Reserved, które tylko w Polsce razem generowały około 50% całości sprzedaży e-commerce obu marek.

Kategorie: