L’Oreal przygotowuje się do przekazania Body Shop , a wszystkie oczy skierowane są na nowego właściciela-brazylijską firmę Natura Cosméticos
Kontrakt sprzedaży-kupna The Body Shop został podpisany w czerwcu 2017 r. Brazylijska firma która była jedynym negocjującym, zdecydowanie jest bardziej adekwatnym właścicielem marki kosmetyków naturalnych, niż L’Oreal, pod którego egidą wyniki marki systematycznie spadały. Firma Natura Cosméticos, tak jak The Body Shop, wpisuje się w trend kosmetyków naturalnych, szuka składników w lasach Amazonii, wyznaje podobne zasady etyki branżowej jak The Body Shop (np. już w 2003 zaprzestała testowania produktów na zwierzętach, dba o podnoszenie świadomości środowiska).
CEO firmy, João Paulo Ferreira powiedział, że akwizycja The Body Shop jest przemyślanym krokiem w kierunku uczynienia Natura Cosméticos globalnym graczem w przemyśle kosmetycznym. Czy oznacza to dalszą ekspansję? Kanały sprzedaży firmy: to sklepy własne, własna platforma e-commerce oraz poprzez Amazon, Birchbox and La Redoute.
The Body Shop
W 2006 r. L'Oreal kupił The Body Shop od jej założycielki Anity Roddick, za 652 mln funtów. W lutym 2017 The Body Shop został wystawiony na sprzedaż przez firmę L'Oreal z powodu jej słabych wyników na tle grupy. W czerwcu 2017 podpisano kontrakt sprzedaży z Firmą Natura Cosméticos.