Kwota przeznaczona na ten cel to milion złotych
Celem strategii zrównoważonego rozwoju to m.in. wprowadzenie 100% opakowań przyjaznych środowisku, 50% udziału kolekcji ekologicznych w marce Reserved oraz zmniejszenie śladu węglowego o 15% do 2025 roku. Rozwój w kierunku ekologii jest odpowiedzią LPP na nowe wyzwania, które pojawiają się w branży modowej.
Firma kontynuuje również inwestycje w nowe technologie – aktualnie zakończono pracę nad wdrożeniem najszybszych na świecie elektronicznych metek tzw. RFID w Reserved w Polsce.
Strategia zrównoważonego rozwoju na lata 2020-2025 uwzględniona została w czterech obszarach nad którymi sieć chce popracować, a nad ich realizacją czuwać będzie Dział Zrównoważonego Rozwoju. Sieć chce, aby w 2021 roku co czwarty produkt został oznaczony metką Eco Aware, a rok później w salonach pięciu marek Grupy LPP wprowadzony został system zbiórki odzieży używanej.
Spółka chce również zainwestować milion złotych w technologię, która pozwoli w przyszłości utylizować odpady tekstylne. Trzecim filarem zmian wprowadzanych przez LPP będzie wyeliminowanie plastikowych opakowań, które niepodlegają obiegowi zamkniętemu. Już we wrześniu 2019 roku foliowe torby zakupowe zniknęły z salonów w Polsce, a do 2025 roku sieć chce wyeliminować niepodlegające cyrkularności opakowania z całej sieci (sprzedaż, łańcuch dostaw) i będzie korzystać tylko z plastiku, który w 100% nadaje się do ponownego użycia.
Natomiast w budynkach centrali i sieci sprzedaży do 2021 roku sieć wprowadzi 100% energii, która pochodzić będzie z zielonych źródeł.