Publikacja ostatecznego raportu finansowego za I kwartał roku obrotowego 2022/2023 ma nastąpić 22 sierpnia 2022 bieżącego roku.
Od 1 kwietnia do 30 czerwca tego roku, czyli w I kwartale roku obrotowego 2022/2023 sprzedaż Grupy Intersport wzrosła o 13,1% i w stosunku rok do roku, sprzedaż wzrosła dokładnie o 56,915 mln zł.
Obroty netto w ujęciu LFL były w wysokości 31,653 mln zł co oznacza, ze były o 30,9% wyższe w porównaniu do tego samego okresu rok wczesniej. Spadła natomiast sprzedaż e-commerce w tym okresie o 28,3% i stanowiła 11,2% udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.
Strata brutto Spółki była na poziomie 2,899 mln zł czyli o 132,1% wyższa w stosunku do roku ubiegłego (była: strata brutto 1,249 mln zł).
EBITDA wyniosła minus 678 tys. zł (była: EBITDA 754 tys. zł).
Na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane przez Spółkę w I kwartale roku obrotowego 2022/2023 wpłynęły m.in.: zmiana strategii Spółki w zakresie polityki handlowej, działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców, zmiana ekspozycji kluczowych kategorii produktowych, prowadzenie przez Spółkę działalności przez cały okres (w tym samym kwartale kwartale zeszłego roku Spółka w kwietniu,względu na obostrzenia w związku z COVID-19, prowadziła działalność w ograniczonym zakresie).
Spółka cały czas konsekwentnie poprawia marżę do poziomu 46,5% (wzrost 1,3 p.p. w odniesieniu do I kwartału roku obrotowego 2021/2022) w obu kanałach sprzedaży. Spółka osiągnęła wyższą stratę, która spowodowana była wyższymi kosztami operacyjnymi sklepów ( m.in. pełne koszty czynszów, wyższe koszty mediów, wynagrodzeń) a także wyższymi kosztami obsługi zadłużenia finansowego.