Strona główna / Artykuły z branży / Intersport nadal oczekuje na decyzję UOKiK

Intersport nadal oczekuje na decyzję UOKiK

Firma podpisała aneks do umowy inwestycyjnej.

25 września br. Intersport Intersport podpisał aneks do umowy inwestycyjnej z firmą EpicentrK Llc, mającą siedzibę w Kijowie oraz jej partnerem biznesowym, Paravita Holding Limited, z siedzibą na Cyprze (Nikozja). Aneks ten dotyczy wspólnej inwestycji w spółkę.

Zgodnie z zawartym aneksem, termin na uzyskanie niezbędnych zgód Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów został przedłużony do 19 października bieżącego roku dla inwestora oraz jego partnera.

Planowana koncentracja polega na pośrednim przejęciu kontroli nad Intersport Polska S.A. przez Galynę Fedoriwnę Gerega, obywatelkę Ukrainy, za pośrednictwem spółek zależnych Epicentr K LLC oraz Paravita Holding Limited.

Galyna Fedoriwna Gerega posiada udziały w spółkach kapitałowych, które umożliwiają jej sprawowanie kontroli nad przedsiębiorcami. Epicentr K LLC jest spółką prawa ukraińskiego, zajmującą się handlem i oferującą szeroką gamę produktów. Natomiast Paravita Holding Limited to spółka holdingowa, która nie prowadzi działalności operacyjnej.

Intersport Polska S.A. jest polską spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie. Spółka specjalizuje się w sprzedaży detalicznej markowego sprzętu sportowego, głównie w dużych specjalistycznych sklepach zlokalizowanych przede wszystkim w centrach handlowych.

W dniu 19 kwietnia 2023 roku spółka Intersport Polska nawiązała współpracę z ukraińską firmą EpicentrK Llc, mającą siedzibę w Kijowie, oraz partnerem biznesowym inwestora, Paravita Holding Limited, z siedzibą na Cyprze. Umowa dotyczy wspólnej inwestycji w polską spółkę.

Inwestor działa w tej samej branży co polski detalista i prowadzi działalność pod marką Intersport na Ukrainie. Zgodnie z zawartą umową, firma EpicentrK, będąca własnością ukraińskiego miliardera Ołeksandra Herehy, oraz Paravita Holding Limited zainwestują łącznie 10 milionów euro. Środki te zostaną przeznaczone m.in. na otwieranie nowych sklepów oraz modernizację już istniejących placówek.

Intersport planuje w ramach swojej strategii zwiększyć liczbę salonów stacjonarnych do 66 w ciągu najbliższych 3-4 lat. Obecnie firma prowadzi 36 sklepów pod marką Intersport na terenie Polski.

Kategorie: