Dane pochodzą z okresu od września 2020 r. do sierpnia 2021
Sprzedaż wyniosła ok. 5 mld zł i w porównaniu z poprzednim rokiem to wzrost o 9%.
Ikea ma w Polsce 12 sklepów w 10 miastach a w minionym roku finansowym odwiedziło je ok. 22,5 mln osób. Na stronie ikea.pl odnotowano ponad 163 mln wizyt.
Pandemia i wprowadzone restrykcje nie pozostały bez wpływu na transformację cyfrową IKEA. Przebudowa strony ikea.pl, dalsze wdrożenia Aplikacji Mobilnych IKEA czy zmiany w sklepach (aby także pełniły funkcję punktów realizacji zamówień oferując usługi zdalnego planowania) spowodowały wzrost udziału sprzedaży online w całkowitej sprzedaży do poziomu 29 % w roku finansowym 2021. To wzrost w porównaniu do poprzedniego roku w którym było to 20%.
Wzrosła także liczba członków klubu Ikea Family i wynosi już blisko 5 mln- co daje wzrost o prawie 700 tys. osób w porównaniu do poprzedniego roku.
Postawiono także na rozwój sieci Punktów Odbioru Zamówień IKEA w całym kraju (74), skrytek IKEA w sklepach w Łodzi i na Targówku oraz paczkomatów (14 tys.) a przez Domolinię Centrum Obsługi Klienta IKEA obsłużyło 2 miliony klientów. Wszystkie te udogodnienia mają służyć wygodniejszemu odbiorowi paczek przez klientów.
20,6 mln tyle wyniosła całkowita liczba zamówień w IKEA Retail w Polsce. O 16% wzrosła sprzedaż mebli i akcesoriów (w tym krzesła i biurka) oraz mebli do ogrodu i produkty do przechowywania.
Pandemia i związane z nią lockdowny i restrykcje miały zatem znaczący wpływ na cyfrowy rozwój IKEA.