Strona główna / Artykuły z branży / II kwartał to dla CCC nieznaczny wzrost przychodów

II kwartał to dla CCC nieznaczny wzrost przychodów

Wyniki zaprezentowano w raporcie kwartalnym.

Jak podała spółka w raporcie kwartalnym, w II kwartale roku finansowego 2023/2024 Grupa CCC odnotowała nieznaczny wzrost przychodów w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Jak podano mw raporcie, w ujęciu segmentowym, najwyższe dynamiki sprzedaży utrzymuje HalfPrice, rosnąc rdr o 87%, przy wzroście powierzchni handlowej o 47% i wysokiej (+34 %) dynamice sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL).
Sprzedaż w Grupie Modivo wzrosła o ok. 6% (+36% w szyldzie Modivo i -1% w eobuwie).

Dalej kontynuowany jest proces transformacji technologicznej, w tym w szczególności migracja na nową platformę e-commerce, która zostanie zakończona jesienią 2023 roku, w eobuwie.pl. Z kolei powyżej oczekiwań rozwija się projekt marketplace Modivo, który po 6 miesiącach od debiutu odpowiada za ponad 15% zamówień szyldu Modivo w Polsce.
W II kwartale planowane jest uruchomienie marketplace Modivo we Włoszech.

Jak napisano w raporcie „Sprzedaż w segmencie CCC obniżyła się o ok. 14 proc. rdr, także za sprawą długiej, chłodnej wiosny, która opóźniła impuls zakupowy. Na dynamikę sprzedaży w ujęciu rdr wpływa również wysoka baza zeszłoroczna oraz efekt kalendarza (niekorzystny układ długiego weekendu majowego). Jednocześnie, o ponad 1 pp. rdr poprawiła się marża brutto w szyldzie CCC, głównie za sprawą zoptymalizowanego poziomu zapasów oraz ich adekwatnej struktury wiekowej”.

Kategorie: