Segment odzieżowy Grupy jest poniżej oczekiwań.
Grupa VRG w pierwszej połowie bieżącego roku osiągnęła przychody w wysokości 619,0 mln zł, co stanowi wzrost o 2,8% w porównaniu do roku poprzedniego. Jednocześnie zanotowano wyższy poziom marży brutto na sprzedaży, wynoszący 55,1% na koniec czerwca. Do tak dobrego wyniku przyczyniła się przede wszystkim sprzedaż w II kwartale.
Segment odzieżowy odnotował w tym okresie marżę brutto na poziomie 60,6%, podczas gdy marża w segmencie jubilerskim była nieco niższa rok do roku, wynosząc 52,3%. Grupa zakończyła pierwsze półrocze z wyższym zyskiem brutto na sprzedaży, który wyniósł 341,1 mln zł, co oznacza wzrost o 4,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jednocześnie zanotowano spadek zysku netto do 30,4 mln zł, co stanowi spadek o 40,2% rok do roku. Na ten wynik wpłynęły głównie mniej korzystne saldo działalności finansowej oraz wyniki segmentu odzieżowego, które były znacznie poniżej oczekiwań.
Segment odzieżowy odnotował w tym okresie marżę brutto na poziomie 60,6%, podczas gdy marża w segmencie jubilerskim była nieco niższa rok do roku, wynosząc 52,3%. Grupa zakończyła pierwsze półrocze z wyższym zyskiem brutto na sprzedaży, który wyniósł 341,1 mln zł, co oznacza wzrost o 4,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jednocześnie zanotowano spadek zysku netto do 30,4 mln zł, co stanowi spadek o 40,2% rok do roku. Na ten wynik wpłynęły głównie mniej korzystne saldo działalności finansowej oraz wyniki segmentu odzieżowego, które były znacznie poniżej oczekiwań.
W każdym z ostatnich 6 miesięcy segment jubilerski wykazywał pozytywne dynamiki sprzedaży a wszystko to dzięki rozwojowi oferty oraz sieci sprzedaży, w tym wejściu na rynek węgierski. W segmencie odzieżowym Grupa zmagała się ze zmiennym popytem, z wyraźnymi wzrostami sprzedaży w lutym, marcu i czerwcu. Kluczowym okresem dla sprzedaży był tradycyjnie drugi kwartał, kiedy marki grupy VRG towarzyszą klientom podczas ważnych uroczystości rodzinnych. W tym roku, oprócz specjalnych kolekcji okazjonalnych przygotowanych przez wszystkie marki, Grupa zainicjowała również działania mające na celu wykorzystanie potencjału synergii marek. Klienci mogli korzystać ze specjalnych promocji na wyroby W.KRUK przy zakupie garniturów czy zegarków w Bytomie i Vistuli, oraz odwrotnie.
Wyniki półrocza pokazują wyraźne ożywienie sprzedaży online, która w czerwcu wzrosła o 48,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Udział kanału internetowego w przychodach Grupy wyniósł w czerwcu 13,4%, co oznacza wzrost o 3,5 punktu procentowego. E-sklepy Grupy zanotowały dwucyfrowe wzrosty sprzedaży online w każdym z sześciu miesięcy 2024 roku. Jednocześnie Spółka dokonała optymalizacji powierzchni handlowej w segmencie odzieżowym, planując do końca sierpnia zamknięcie dużych salonów Wólczanki z ofertą total look, które negatywnie wpływały na wyniki. Na koniec czerwca br. powierzchnia handlowa Grupy wyniosła 51,0 tys. m², co stanowi spadek o 1,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym.