W drugiej połowie kwartału, wzrost popytu przyczynił się do osiągnięcia przez spółkę zysku operacyjnego przekraczającego 800 milionów złotych, co stanowi wzrost o niemal 57% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Ten imponujący wynik EBIT jest rezultatem konsekwentnej polityki oszczędności, która skutkowała ograniczeniem udziału kosztów w przychodach, jednocześnie umożliwiając rozwój sieci sklepów.
Dodatkowo, doskonalenie procesów zarządzania towarami przyczyniło się do znormalizowania poziomu zapasów Grupy, eliminując konieczność dodatkowych wyprzedaży. Ten efekt miał również pozytywny wpływ na marżę brutto ze sprzedaży, która uległa znaczącej poprawie o 6,9 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
W III kwartale najlepiej radziła sobie marka Sinsay i jako jedyna osiągnęła wzrost sprzedaży, z dynamiką na poziomie niemal 15%.
W omawianym kwartale br. obrotowego LPP zwiększyło powierzchnię handlową o ponad 24% r/r. Sieć sprzedaży wyniosła ponad 2,2 tys. salonów liczących łącznie 1,9 mln mkw.
W okresie od sierpnia do października Grupa otworzyła 102 nowe sklepy. W Polsce wzrost powierzchni przekroczył 15% r/r. a za granicą Grupa zwiększyła powierzchnię handlową o ponad 31% r/r. Nowe salony otworzono głównie na południu Europy m.in. w Rumunii, Serbii, Czechach i w Bułgarii, w Grecji LPP poszerzyło sieć tradycyjną Sinsay i otwarto 3 kolejne sklepy (w Janinie, Salonikach i Larissie).
W wyniku obiecującego startu nowo otwartych sklepów stacjonarnych oraz dynamicznego wzrostu sprzedaży online, firma zdecydowała o kontynuacji ekspansji marki Sinsay na rynku w nadchodzącym roku, planując otwarcie ponad 20 nowych placówek. III kwartał 2023/2024 przyniósł imponujące rezultaty, gdzie sprzedaż zagraniczna odpowiadała za ponad 57% ogólnych przychodów Grupy. Szczególnie wysokie wyniki osiągnięto w Rumunii, Ukrainie i Czechach.
Sprzedaż internetowa była na stabilnym poziomie i zgodnie z trendami panującymi na rynku, w III kwartale przyniosła spółce przychody przekraczające 1 mld zł s e-commerce w minionym kwartale odpowiadał za ponad 23% przychodów Grupy, utrzymując się na tym samym poziomie r/r.