i planuje utrzymać 20% dynamikę sprzedaży.
W I kwartale Grupa zanotowała ponad 19% wyższą sprzedaż r/r, zwiększając przy tym o ponad 20% zysk brutto ze sprzedaży a także o ponad 54% zysk operacyjny.
Początek roku to dla Grupy również czas dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży internetowej, która była rekordowa kwartalnie i lepsza r/r o ponad 45%.
Na koniec I kw. bieżącego roku Grupa posiadała 292 salony o łącznej powierzchni 18.088 m2 a liczba lojalnych uczestniczek ESOTIQ CLUB liczyła ponad 1,4 mln.
W I kwartale 2023 roku przychody ze sprzedaży Grupy Esotiq & Henderson wyniosły 61,1 mln zł (+19,1% r/r), zysk brutto ze sprzedaży zwiększył się do 38,3 mln zł (+20,5% r/r), EBIT wzrósł do 1,5 mln zł (+54,2% r/r) a EBITDA do 5,4 mln zł (+16,7% r/r).
W pierwszych 3 miesiącach tego roku zysk netto wyniósł 0,2 mln zł (-90,7% r/r). Neleży jednak pamiętać, że w analogicznym okresie zeszłego roku spółka zaksięgowała 2,4 mln zł zysku z nabycia akcji własnych. W pierwszych 4 miesiącach 2023 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 80 mln zł i były wyższe o ok. 19% r/r, a skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła ok. 63% i była wyższa o ok. 1 p.p. r/r.
W I kwartale bieżącego roku w sklepach franczyzowych zrealizowano 36% ogółu sprzedaży, w salonach własnych 22%, w kanale hurtowym i multibrandowym 18%, natomiast w Internecie 23%. Sprzedaż hurtowa i poprzez punkty multibrandowe jest obecnie realizowana w Polsce, Bułgarii, Cyprze, Czechach, Grecji, Francji, Kazachstanie, Litwie, Łotwie, Malcie, Portugalii, na Bałkanach, Słowacji, Ukrainie, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Celem spółki jest także wprowadzenie marki Esotiq & Henderson na platformy marketplace.