Strona główna / Artykuły z branży / Grupa CCC z zyskiem netto w I kwartale

Grupa CCC z zyskiem netto w I kwartale

i wynosił 50,5 mln zł.

Grupa CCC w I kwartale bieżącego roku (tj. luty - kwiecień 2024) odnotowała zysk netto na poziomie 50,5 mln zł, co stanowi wzrost o 202,5 mln zł w porównaniu do roku poprzedniego, dzięki znaczącej poprawie rentowności we wszystkich liniach biznesowych.

Przychody Grupy wzrosły o 9,6%, głównie dzięki wysokiej, 23% dynamice LFL w marce CCC oraz dynamicznemu wzrostowi sprzedaży HalfPrice (+47%). Grupa CCC odnotowała kolejny kwartał z rzędu znaczną poprawę marży brutto, która wzrosła o blisko 5 p.p., dzięki znacznemu umocnieniu marży w markach CCC (+7 p.p.) i HalfPrice (+11 p.p.). Grupa utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową w każdej linii biznesowej, redukując koszty przy jednoczesnym wzroście sprzedaży.

Grupa CCC w I kwartale tego roku osiągnęła przychody na poziomie blisko 2,3 mld zł, co dało wzrost o 9,6% w ujęciu rdr. Dynamika sprzedaży była napędzana głównie przez HalfPrice, szybko rozwijającą się markę, która w marcu zadebiutowała na 11. rynku – na Litwie, i w Q1’24 odnotowała wzrost przychodów o 47%. Drugim motorem napędowym było CCC, które zanotowało 12% wzrostu rdr, w tym aż 23% wzrostu sprzedaży LFL.

Grupa CCC odnotowała skokowy wzrost marży brutto o 5 p.p. rdr, osiągając poziom 51,4%. Było to możliwe głównie dzięki historycznie wysokiej marży w CCC, która wyniosła 60,5% (+7 p.p. rdr), oraz dynamicznemu wzrostowi marży w HalfPrice do blisko 51% (+11 p.p. rdr).

W I kwartale 2024 roku Grupa CCC utrzymywała wysoką dyscyplinę kosztową w każdej linii biznesowej. W marce CCC zanotowano spadek kosztów o około 8%, co stanowi siódmy z rzędu kwartał redukcji kosztów w ujęciu rdr. W Grupie Modivo koszty były niższe o 2% rdr, natomiast HalfPrice utrzymywało dynamikę kosztów istotnie niższą od tempa wzrostu przychodów. W rezultacie, w całej Grupie CCC koszty sprzedaży i administracji były niższe o 1% rdr, mimo wzrostu powierzchni handlowej o blisko 7%.

Grupa CCC wypracowała w omawianym kwartale wynik operacyjny na poziomie 151 mln zł, co oznacza wzrost o 218 mln zł rdr oraz ponad trzykrotnie wyższy rdr zysk EBITDA, który wyniósł ponad 300 mln zł. Segment CCC osiągnął wynik EBITDA wyższy o prawie 200% rdr i po raz czwarty z rzędu odnotował wysoką i stabilną marżę EBITDA na poziomie ponad 20%, co jest adekwatne dla liderów branży fashion. HalfPrice, najmłodsza i najbardziej perspektywiczna marka w Grupie, odnotowała aż ośmiokrotny wzrost wyniku EBITDA rdr, osiągając poziom 69 mln zł i rentowność 18,6%. Grupa Modivo wypracowała wynik EBITDA blisko trzykrotnie wyższy rdr.

 
 

 

Kategorie: