Strona główna / Artykuły z branży / Grupa CCC w pierwszym półroczu 2022 roku notuje dynamiczny wzrost przychodów w kanale digital

Grupa CCC w pierwszym półroczu 2022 roku notuje dynamiczny wzrost przychodów w kanale digital

Grupa CCC opublikowała skonsolidowany śródroczny skrócony raport za okres 6 miesięcy 2022 r., za okres luty-lipiec 2022.

Wzrost przychodów ze sprzedaży w wysokości 805,9 mln zł (r/r) głównie nastąpił dzięki rozwojowi modelu omnichannelowego w Grupie,  segmentu HalfPrice oraz rozszerzenia dostępnego asortymentu

W działalności detalicznej w pierwszym półroczu 2022 roku Grupa odnotowała wzrost przychodów w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 285,1 mln zł  (18,3%).
II kwartał bieżącego roku to spadek przychodów w stosunku do analogicznego okresu o 8,7 mln zł (−0,8%).

W pierwszym półroczu 2022 r. CCC odnotowała dynamiczny wzrost przychodów w kanale digital o 558,7 mln zł (31,4 %) w porównaniu do tym samym okresem roku poprzedniego.

II kwartał 2022 roku to wzrost przychodów w stosunku do analogicznego okresu wyniósł 364,8 mln zł (41,1%).

W roku finansowym 2021 Grupa rozpoczęła wdrożenie nowego formatu off-price poprzez rozbudowę sieci sklepów stacjonarnych i uruchomienie platformy online pod marką HalfPrice.  w W pierwszym półroczu 2022 r. wzrost przychodów ze sprzedaży wyłącznie w sieci HalfPrice wyniósł 260,1 mln zł (>100%) w stosunku do analogicznego okresu, a w II kwartale odnotowano wzrost o 142,7 mln zł (>100 %) w stosunku do analogicznego okresu.

Koszt własny sprzedaży, który dotyczy działalności kontynuowanej wzrósł o 17,2 % w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku, a przychody wzrosły o 23,3 %. Wzrost ten wynika przede wszystkim z odbudowy sprzedaży w kanale detalicznym, rozwoju kanału digital i modelu omnichannel, rozszerzenia dostępnego asortymentu a także uruchomienia sprzedaży w segmencie HalfPrice.

Z kolei wzrost marżowości jest efektem m.in.: wyższej sprzedaży w pierwszych cenach, zarządzania polityką rabatową. Natomiast spadek kosztów zużycia materiałów i energii,  wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych w kosztach własnych sprzedaży wynika z zaprzestania produkcji w spółkach z Grupy: Gino Rossi S.A. i CCC Factory Sp. z o.o.

Grupa CCC obserwowała również pogorszenie sprzedaży w okresie grudzień 2021 roku i styczeń 2022 roku w związku z utrzymującymi się wysokimi poziomami przypadków COVID-19, co przełozyło sie na niższy ruch w galeriach handlowych i generowaną sprzedaż w ostatnich miesiącach roku obrotowego. Agresja Rosji na Ukrainę przełożyła się na spowolnienie sprzedaży w lutym i marcu 2022 roku oraz wpłynęła na ogólną sytuację makroekonomiczną w Polsce i poza jej granicami. Grupa prowadzi działalność w Ukrainie za pośrednictwem franczyzy i aktywa inne niż należności handlowe, które przypisane są do tego rynku na dzień bilansowy nie stanowiły istotnej wartości. 

W Rosji natomiast Grupa prowadziła działalność poprzez 39 sklepów w ramach spółki zależnej. W 2021 roku łącznie udział sprzedaży w Ukrainie i Rosji wyniósł 2,37% przychodów CCC. 17 maja bieżacego roku miała miejsce sprzedaż udziałów spółki rosyjskiej poza Grupę CCC.

Kategorie: