Ta polska sieć zanotowała wzrost przychodów o ponad 20%
Grupa CCC zamknęła ubiegły rok ( tj. luty 2022-styczeń 2023) przychodami na poziomie 9,1 mld PLN, co oznacza wzrost rdr o blisko 23% a ponad połowę tej wartości (52%) stanowił e-commerce. Do wysokiej dynamiki sprzedaży kontrybuowały wszystkie główne segmenty Grupy, tj. CCC (+13%), eobuwie.pl (+8%), Modivo (+66%) a także Halfprice (+256%).
Spółka zamknęła ubiegły rok wynikiem EBITDA na poziomie zbliżonym do zeszłorocznego (tj. 531 mln PLN).
Z sukcesem przeprowadzona transformacja widoczna na poziomie operacyjnym w CCC, sprawiła, iż w ubiegłym roku w Polsce szyld ten rósł szybciej (tj. +15%) niż rynek (+12).
Niespełna 4 lata temu został uruchomiony sklep online ccc.eu osiągnął w 2022 roku prawie 1 mld zł przychodów i stanowi już przeszło 20% udziałów w sprzedaży szyldu a aplikację mobilną grupy pobrało ponad 11 mln klientów ( tym samym realizując cel strategiczny z 3 letnim wyprzedzeniem), stając się głównym kanałem sprzedaży cyfrowej CCC.
Na koniec roku sieć HalfPrice liczyła 91 sklepów w 8 krajach. Za sprawą skutecznej strategii rozwoju oferty produktowej, rosnącego zasięgu sieci handlowej i kreatywnych kampanii marketingowych osiągnięto prawie 50% rozpoznawalności HalfPrice wśród Klientów i podwojenie jej w mniej niż rok.
W IV kwartale ubiegłego roku do bardzo wysokiej dynamiki sprzedaży szyldu kontrybuuje nie tylko rozwój sieci sklepów, ale również skokowy wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL) iwyniósł on 30% i utrzymuje się na wysokim poziomie. HalfPrice po półtora roku od debiutu osiągnął rentowność operacyjną, a w III i IV kwartale marża EBITDA HalfPrice przekroczyła wysoki poziom 12%.
Eobuwie.pl, z kolei, utrzymuje pozycję lidera rynku sprzedaży obuwia markowego online w CEE a także sukcesywnie zwiększa sprzedaż (+33% CAGR w latach 2018-2022).