i nie napawają one optymizmem.
Według przedstawionych danych sprzedaż spadła z 3,6 mld do 2,5 mld dolarów hongkońskich. Marka ma jednak nadzieję na poprawę jeszcze w tym roku.
Grupa ta przypisuje 30% spadek przede wszystkim „negatywnym nastrojom konsumentów” w Niemczech oraz reszcie Europy, ale przyznaje też, że ma swój udział w słabych wynikach.
Esprit pracuje nad nową strategią odkąd Karen Lo, chińska miliarderka, stała się największym akcjonariuszem marki podczas pandemii koronawirusa. Esprit chce poprawić swoją pozycję oraz dalej utrzymywać niskie ceny i kierować ofertę do młodych odbiorców. Aby jednak ten cel osiągnąć tnie koszty, a zwłaszcza liczbę dostawców.
Zysk netto zmienił się w stratę w wysokości 604 mln dolarów HK (-70 mln euro) z powodu spadku sprzedaży. W zeszłym roku marka odnotowała zysk po raz pierwszy od 5 lat.