Polski producent bielizny podsumowuje I kwartał
Grupa w I kwartale bieżącego roku zanotowała 63,2 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, tym samym poprawiając ubiegłoroczny wynik o 4% przy marży brutto na sprzedaży na poziomie 66%.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w pierwszych 4 miesiącach bieżącego roku wyniosły ok. 83,2 mln zł, co stanowi wzrost o ok. 4% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Narastająco, skonsolidowana marża ze sprzedaży za okres styczeń–kwiecień 2024 roku wyniosła około 68%, co według szacunków stanowi wzrost o ponad 4 pp w porównaniu do marży osiągniętej w tym samym okresie roku ubiegłego.
Na koniec I kwartału 2024 roku sieć sprzedaży marki Esotiq zmniejszyła się o 4 salony. Na koniec marca br. sieć stacjonarna liczyła 288 salonów (w tym 218 sklepów partnerskich i 70 salonów własnych). W Polsce funkcjonowało 265 salonów, a za granicą 23 tj. w Serbii, Łotwie, Macedonii, Mołdawii, Niemczech, Słowacji i Ukrainie. Całkowita powierzchnia sprzedażowa Esotiq zmniejszyła się o 1,5% w porównaniu do Ikwartału 2023 roku i wynosiła 17 788 mkw.
Sklepy partnerskie generują 33% ogółu przychodów, salony własne 23%, kanał hurtowy i multibrandowy 20%, a sprzedaż internetowa 24%.
Grupa Esotiq nadal stawia na rozwój sprzedaży internetowej i aplikacji mobilnej. Wartość zamówień złożonych przez aplikację wzrosła z 18% do 28% całkowitych zamówień e-commerce między I kwartałem 2023 roku a I kwartałem 2024 roku. Liczba pobrań aplikacji znacząco wzrosła, z 43 213 w I kwartale ubiegłego roku do 70 404 w tym samym okresie 2024 roku, co stanowi wzrost o 63%. Tak duży przyrost nowych pobrań był możliwy dzięki intensyfikacji działań skierowanych wyłącznie do posiadaczy aplikacji, takich jak wcześniejszy dostęp do promocji, oraz udoskonaleniom jej funkcjonalności.