Sieć notuje ok. 11% wzrost e-sprzedaży w Polsce
Szwedzka sieć Ikea miniony rok finansowy zakończyła w sierpniu z wynikiem ok. 4,5 mld zł przychodów w Polsce. Jest to blisko 11 proc. wzrost LFL. Firma odnotowała 118 mln wizyt na swojej stronie internetowej, dokonanych przez 33 mln użytkowników. Wszystko dzięki m.in. bogatej i stale rozwijającej się ofercie online (ponad 2 tys. nowych produktów wprowadzonych w minionym roku finansowym) – hitem okazały się np. inteligentne żarówki czy seria biblioteczek Billy.
Ogółem sprzedaż Ikei w kanale e-commerce wzrosła o 43 proc.
Firma nie rezygnuje z rozwoju także swoich sklepów stacjonarnych i planuje kolejne inwestycje np. otwarcie w I poł. 2021 r. standardowej wielkości placówki w Szczecinie.
Sieć Ikea liczy 433 placówek na 50 rynkach zagranicznych. Ogółem firma zatrudnia 211 tys. pracowników.