Spółka przedstawiła taki plan.
Grupa Żabka ogłosiła plan przeprowadzenia pierwotnej oferty publicznej (IPO) bez emisji nowych akcji. Spółka zamierza zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Fundusz CVC Capital Partners, który jest większościowym akcjonariuszem Żabki, zapowiedział, że po IPO pozostanie akcjonariuszem spółki.
Całkowity rynek adresowalny Grupy Żabka w Polsce (TAM) szacowany jest na ponad 580 mld PLN i, według danych OC&C, w latach 2023–2028 ma rosnąć w tempie około 4,6% rocznie (CAGR). W ramach tego rynku wyróżnia się pięć głównych segmentów: stacjonarne zakupy spożywcze, internetowe zakupy spożywcze, usługi małej gastronomii, catering dietetyczny dostarczany bezpośrednio do klientów (model D2C – direct to customer) oraz pozostałe usługi convenience, takie jak odbiór i nadawanie paczek, doładowania gier i telefonów, opłacanie rachunków, a także sprzedaż artykułów higienicznych i kosmetyków. Oczekiwany wzrost rynku odzwierciedla dobrą sytuację makroekonomiczną oraz rosnące zaufanie konsumentów.
OC&C prognozuje, że bezpośredni rynek adresowalny (DAM – directly addressable market), obejmujący produkty Grupy Żabka przeznaczone do spożycia w dniu zakupu, który obecnie wynosi 113 mld PLN, będzie rósł w latach 2023–2028 w tempie 8,6% CAGR. Szybsze tempo wzrostu DAM w porównaniu do całkowitego rynku (TAM) ma być wynikiem rosnącego udziału produktów spożywczych przeznaczonych do spożycia w dniu zakupu, co jest efektem zmian demograficznych oraz zmieniającego się stylu życia.