Już jest przed Media Expert.
Liderem polskiego rynku e-commerce pozostaje krajowa platforma handlu internetowego - Allegro. Niemniej jednak, Temu, związane z chińskim gigantem handlu detalicznego, szybko ściga się z nią, wyprzedzając nawet Media Expert i zdobywając pozycję lidera w kategorii RTV i AGD w Polsce. Warto zauważyć, że jeszcze w pierwszej połowie tego roku Temu nie była znana polskim konsumentom.
Nadal dominującym graczem na polskim rynku e-commerce pozostaje platforma Allegro, z usług której korzysta ponad 80% polskich internautów. Według danych z badania Mediapanel, przeprowadzonego przez wirtualnemedia.pl w październiku tego roku, Allegro odwiedziło 18,96 miliona użytkowników, co stanowiło imponujący 63,81% zasięgu.
Z kolei Allegro Lokalnie, wprowadzone kilka lat temu, gdzie oferty mogą wystawiać sprzedawcy bez konieczności posiadania kont firmowych, zanotowało 6 milionów odwiedzających i 20,18% zasięgu według danych z października br.
Jednak Temu, chińska platforma e-commerce, skutecznie naciska na polską konkurencję, wyprzedzając nawet Media Expert. Od lipca 2023 roku, gdy rozpoczęła działalność w Polsce, Temu zdobyła uwagę 10,81 miliona użytkowników w październiku, co przekłada się na 36,39% zasięgu. W tym samym okresie serwis sieci elektromarketów Media Expert odwiedziło 10,46 miliona użytkowników, co stanowiło 35,19% zasięgu.
Liczba polskich użytkowników platformy Temu wzrosła o 948,8 tys. w ciągu miesiąca, co stanowi wzrost o 9,6%. W tym samym okresie Media Expert stracił 263,6 tys. internautów, co oznacza spadek o 2,5%. Warto jednak zauważyć, że wzrost Temu był znacznie niższy niż w poprzednich miesiącach. W lipcu platformę odwiedziło 3,25 mln polskich internautów, miesiąc później już 5,81 mln, a we wrześniu 9,86 mln internautów. W ciągu trzech miesięcy odwiedzalność platformy potroiła się - informuje wirtualnemedia.pl.