Strona główna / Artykuły z branży / CCC z kolejnym rekordem sprzedaży

CCC z kolejnym rekordem sprzedaży

Firma trzeci kwartał roku obrotowego 2021 (sierpień-październik) zamyka ze sprzedażą kwartalną, tj. 2,1 mld PLN (+28% rdr).

Grupa CCC osiągnęła ten wynik dzięki wysokiej sprzedaży jesienno- zimowej kolekcji wszystkich szyldów Spółki oraz udanej akcji Back-to-School. 
Podobnie jak w poprzednim kwartale wzrósł udział kanału e- commerce w przychodach spółki i stanowi już 45% sprzedaży. Sukcesem był także dalszy rozwój sieci HalfPrize w Polsce i zagranicą, który osiągnął ponad dwukrotnie większe przychody niż w poprzednim kwartale. Koncept ten miał sprzedaż na poziomie 82 mln PLN

2,1 mld PLN tyle wyniosła sprzedaż w trzecin kwartale (sierpień- październik 2021) co daje wzrost o 28% rdr i poprawę w stosunku do Q3’19 (+41%). Poprawie uległa także marża brutto (5,3 p.p. rdr), a to dzięki wysokiej dostępności towaru i odpowiedzialnej polityce cenowej i rabatowej Grupy. Utrzymana została również wysoka dyscyplina kosztowa, wzrost który był kontrolowany wynikał w głównej mierze z dynamicznej ekspansji e- commerce (wzrost przychodów online o 49% rdr)a także z dynamicznego rozwoju sieci HalfPrice (otwarcie 13 salonów w Q3, zaawansowane prace dotyczące startu e-commerce). Grupa CCC kolejny kwartał z rzędu osiągnęła dwucyfrową rentowność EBITDA, tj. 11%. Spółka wypracowała zysk EBITDA na poziomie 226 mln PLN (+55% rdr).

Sprzedaż e-commerce także osiągnął dobrą dynamikę sprzedaży a udział tego kanału w przychodach wzrósł o 6,6 p.p. do poziomu 45%.
Grupa eobuwie.pl także wzmacnia swoją pozycję na rynku e-commerce w branży fashion. Przychody Spółki trzecin kwartale roku obrotowego 2021 (sierpień-październik) były wyższe o 44% rdr, przy czym samo eobuwie.pl wypracowało sprzedaż w wysokości 699 mln PLN (+37% rdr), a MODIVO 123 mln PLN (+113% rdr – dynamika jeszcze wyższa niż w ubiegłym kwartale). Udział sprzedaży tej platformy w Grupie eobuwie.pl wyniósł już 15% (+3 p.p. kdk).
Marża brutto Grupy eobuwie.pl wzrosła, do poziomu 45,3% (+1,6 p.p. rdr). Dynamika kosztów w trzecim kwartale była zbliżona do tempa wzrostu przychodów. Rentowność EBITDA Grupy eobuwie.pl osiągnęła 8,5%.

Pozostałe platformy online Grupy także osiągnęły dobre wyniki sprzedażowe. CCC.eu rosło w tempie 54% rdr i stanowiło już 13% udziałów w segmencie CCC (+2,9 p.p. rdr) a przychody DeeZee wzrosły o 3 mln PLN rdr (+17%) – ich dynamika była pod wpływem m.in. realizowanych inwestycji w zmianę procesów logistycznych, w tym uruchomienia nowego systemu ERP.

Fundamentem wielokanałowego modelu srzedaży jest mocny e-commerce. Grupa CCC cyfryzuje zatem sieć stacjonarną i wprowadza innowacyjne rozwiązania łączące kanały online i offline. Spółka rozszerzyła dostępność e-kiosków do blisko 750 punktów w Europie Środkowej. Dzięki temu klienci salonów mają dostęp do oferty online. Grupa CCC jako pierwsza w Polsce i jedna z pierwszych w Europie wprowadziła płatności odroczone w sklepach stacjonarnych. Klienci mogą zabrać buty do domu i zapłacić po 30 dniach, a wszystko dzięki usłudze PayPo.
W kolejnych kwartałach Grupa planuje wprowadzić kolejne rozwiązania aby polepszyć doświadczenia zakupowe.

 

Kategorie: