Strona główna / Artykuły z branży / CCC inwestuje w rozwój sprzedaży online

CCC inwestuje w rozwój sprzedaży online

Firma postanowiła, że będzie to kluczowy segment działalności

Sprzedaż za pośrednictwem kanału online rośnie od kwietnia 2020 roku o kilkadziesiąt procent miesięcznie. We wrześniu bieżącego roku był to wzrost o 67%, a CCC uznało, że sprzedaż w tym kanale będzie kluczowym segmentem w prowadzeniu działalności firmy. Największy wzrost sprzedaży bo, aż o 119% w kanale internetowym firma zanotowała w maju 2020 roku. Powodem tak znaczącego wzrostu sprzedaży jest aktualna sytuacja związana z pandemią koronawirusa i zmniejszeniem obrotów w sklepach stacjonarnych sieci.

W przygotowanej strategii GO.22 CCC określiło cel 35-40% udziałów online w łącznej sprzedaży grupy w 2022 roku. Natomiast ten zaplanowany cel może zostać osiągnięty już w bieżącym roku, gdyż z jednej strony sprzyjają temu inwestycje w rozwój platform cyfrowej sprzedaży, a z drugiej zmiana zachowań konsumentów.

Grupa CCC planuje również zamknięcie ponad 100 sklepów w 2020 roku – w samej Polsce zamkniętych zostanie ok. 30 sklepów, w Szwajcarii 45, w Czechach 6, na Węgrzech i w Austrii 4 i jeden sklep w Słowenii. Ponadto zamknięte zostaną sklepy Gino Rossi w liczbie 18 placówek.

Firma chce również zmniejszyć powierzchnie swoich salonów CCC do ok. 500-800m2. W planach jest także dalsza cyfryzacja sklepów stacjonarnych tzn. prawie 200 sklepów CCC wyposażonych zostanie w tablety do zakupów internetowych oraz pilotażowe uruchomienie kas samoobsługowych w Polsce.

Grupa CCC po trzech kwartałach 2020 roku osiągnęła 3,64 mld złotych przchodów ze sprzedaży (spadek o 4,3% rdr).

Kategorie: