Z segmentu skincare Orkla Group: Soraya i Dermika
Firma Bielenda rozpoczęła właśnie procedurę włączenia do swojego portfolio dwóch nowych marek – Dermika i Soraya – wnioski zostały złożone już do UOKiK. Konsolidacja to jeden z elementów obranej przez firmę strategii, która wpisuje się w globalny trend związany z przejęciami i fuzjami.
Bielenda powstała w 1990 roku i już od przeszło 30 lat oferuje kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała oraz włosów. Założycielką firmy jest Barbara Bielenda, a obecnie firma zarządzana jest przez Prezesa Zarządu Spółki - Marek Bielenda, który odpowiada za rozwój segmentu kosmetyki detalicznej oraz przez Członka Zarządu - Jacek Bielenda, który pod swoimi skrzydłami ma kosmetykę profesjonalną i eksport. Firma w Krakowie posiada własne centrum badawcze oraz nowoczesne linie produkcyjne.
W ubiegłym 2019 roku Bielenda przejęła markę BodyBoom i rozwinęła ją o kolejne produkty tj.: asortyment do pielęgnacji ciała, twarzy oraz o kosmetyki dla dzieci. Ponadto firma wzmocniła również dystrybucję marki BodyBoom wprowadzając ją do tradycyjnego kanału sprzedaży.
Firmę Bielenda Kosmetyki w zakupie marek Soraya i Dermika wesprze Innova Capital.