Firma zamknęła rok obrotowy 2020/21
Grupa CCC zakończyła IV kwartał 2020/2021 roku (uwzględniając styczeń 2021) z wynikiem sprzedażowym zbliżonym do wyniku osiągniętego w roku ubiegłym. Przedłużającemu się lockdownowi na wielu rynkach na których działa Grupa towarzyszył również dynamiczny wzrost e-commerce bo, aż o 84% rdr, a w samym styczniu 2021 ponad 78% sprzedaży pochodziło z kanałów online.
Biorąc pod uwagę cały rok obrotowy 2020/21 (13 miesięcy) przychody ze sprzedaży wyniosły 5,6 mld zł z czego 48% stanowiła sprzedaż e-commerce (wzrost o 71% rdr). W porównaniu do roku obrotowego 2019/20 spadek sprzedaży wyniósł jedynie 3%. Mimo spadku sprzedaży firma zadowolona jest z osiągniętych wyników zwłaszcza, że wprowadzonych zostało kilka lockdownów, które znacznie utrudniły funkcjonowanie firmy. Na koniec stycznia 2021 otwartych było jednie 420 salonów z 1029.
Osiągnięte wyniki firma zawdzięcza również wcześniej poczynionym inwestycjom w technologię, rozwojowi oferty produktowej i rozwojowi e-commerce oraz szybkiej adaptacji firmy do nowej sytuacji panującej na rynku (działanie według zaplanowanego scenariusza i mobilizacja zespołu).
Rekordowym wynikiem Grupy CCC w IV kwartale 2020/21 był 55% udział kanału internetowego w łącznej sprzedaży, a głównym silnikiem napędzającym sprzedaż e-commerce jest eobuwie, którego sprzedaż w IV kwartale wyniosła 919 mln zł (wzrost o 69% rdr).
Firma aktualnie skupia się na przygotowaniach do sezonu wiosna-lato od strony produktowej, marketingowej oraz logistycznej. CCC