i utrzymuje wysokie tempo wzrostu.
Przychody Answear.com po III kwartałach rosną o 44% a EBITDA rośnie o 35%.
Przychody Spółki wyniosły 609 mln zł, co daje wzrost o 44% rdr, z kolei EBITDA wzrosła o 35% rdr do ponad 38 mln zł. To co z powodzeniem pozwala Answear.com utrzymywać dynamiczne tempo wzrostu pomimo wymagającego otoczenia rynkowego to konsekwentna realizacja strategii poprawy oferty produktowej i zwiększania udziału marek premium.
Spółka zanotowała udany powrót na rynek ukraiński i w okresie 9 miesięcy tego roku osiągnął 16,7% wzrostu na tym rynku i to mimo tego, że w pierwszym półroczu sprzedaż była wstrzymana przez okres ponad 2 miesięcy.
W minionym okresie Answear.com przeprowadził kampanie medialne TV i VOD o szerokim zasięgu, dzięki czemu był widoczny na wszystkich rynkach. Zakończyło się to dużym sukcesem i wzrostem świadomości marki. W efekcie po 9 miesiącach tego roku koszty marketingowe wzrosły rdr. o 0,9 p.p. do 14,6% sprzedaży online.
Po 9 miesiącach br. EBITDA Spółki wyniosła 37,3 mln zł, z kolei znormalizowana EBITDA (o wycenę ESOP i jednorazowe wydatki związane z pomocą dla Ukrainy), osiągnęła wartość 42,9 mln zł. Daje to rentowność EBITDA odpowiednio na poziomie 6,1% i 7,0%. Natomiast marża brutto w okresie 9 miesięcy wzrosła o 34% rdr. do 246,3 mln zł, a średnia wartość zamówienia, poprawiająca rentowność transakcji, wzrosła do ponad 300 zł.