Strona główna / Artykuły z branży / Answear.com z większymi przychodami,

Answear.com z większymi przychodami,

jednak zauważa pierwsze symptomy spowolnienia.

W pierwszej połowie roku, spółka Answear.com odnotowała dynamiczny wzrost przychodów oraz wysoką rentowność pomimo wyzwającego otoczenia rynkowego.

Przychody w I półroczu bieżącego roku wyniosły 556 mln zł, co oznacza wzrost o 48% w porównaniu do roku poprzedniego. EBITDA zwiększyła się o 55% rdr., osiągając poziom 31 mln zł, natomiast zysk netto wzrósł o imponujące 282% rdr., osiągając wartość 15 mln zł.

W pierwszej połowie bieżącego roku, Answear.com konsekwentnie wdrażała swoją strategię doskonalenia oferty oraz zwiększania udziału marek premium w sprzedaży. Wyniki uzyskane przez Spółkę odzwierciedlają także skutki ekspansji geograficznej, gdzie nowe rynki stanowią prawie 10% całkowitej sprzedaży w okresie pierwszych 6 miesięcy 2023 roku. Dodatkowo, Spółka z powodzeniem odnowiła swoją pozycję na rynku ukraińskim, gdzie osiągnęła sprzedaż na poziomie 156 mln zł w pierwszym półroczu bieżącego roku.

Proces nabycia ZCP Fashion Trends Group, w którego skład wchodziły marki PRM i Sneakerstudio, trwał przez pierwsze miesiące roku. W drugim kwartale rozpoczęły się intensywne działania integracyjne i operacyjne, które zakończyły się sukcesem. Te działania obejmowały relokację zapasów, uruchomienie nowych domen, rozpoczęcie działalności cross-sellingowej, a także pozyskanie nowych marek. Dzięki tej akwizycji, Answear.com wejdzie w nowy, atrakcyjny segment luxury sneakers&streetwear, a także dotrze do nowej grupy klientów, szczególnie pokolenia Z.

Kategorie: