Znaczenie marek premium i rynków zagranicznych rośnie.
W 2022 roku Answear.com odnotował 973 mln PLN przychodów ze sprzedaży, co dało wzrost o ponad 42% w porównaniu z wcześniejszym rokiem. EBITDA wyniosła 61,8 mln PLN, a zysk netto 25,9 mln PLN.
Answear.com w zeszłym roku powiększył udział marek premium w ofercie, który wyniósł 57%, co dało wzrost o 5 p.p. porównując do 2021 roku.Tylko w samym IV kwartale ich udział wyniósł 60%. Zwiększenie udziału marek premium w ofercie produktowej pozytywnie wpływa bezpośrednio na wzrost marży a także na wartość średniego koszyka i tym samym przyczynia się do lepszych wyników finansowych firmy.
Stały rozwój na rynkach zagranicznych ma również pozytywny wpływ na wyniki finansowe. W ubiegłym roku nowootwarte rynki tj. Grecja, Cypr, Chorwacja i Słowenia odpowiadały za 26% wzrostu sprzedaży całej Spółki rdr. Spółka odnotowała także udany powrót na ukraiński rynek i osiągnęła tam 34% wzrostu rdr, i to mimo zawieszenia sprzedaży po wybuchu wojny na okres ponad dwóch miesięcy.
Answear.com w zeszłym roku zwiększył ponadto budżet marketingowy do poziomu 153,8 mln PLN, w porównaniu do 107,8 mln PLN w 2021 roku. Spółka przeprowadziła w tym czasie trzy szerokozasięgowe kampanie medialne na wszystkich rynkach, włącznie z czterema nowootwartymi.