Strona główna / Artykuły z branży / Answear.com przejmuje FTG Sneaker.

Answear.com przejmuje FTG Sneaker.

Ostry atak firmy, kierunek sport

Przedwstępna umowa nabycia FTG stała się faktem. Answear wyczuł idealnie moment wejścia na rynek typowo sportowy,  wykorzystując słabość (chwilową?) Modivo, dawniej e-obuwie. Czy rozpocznie się wojna o dominację na rynku obuwia sneakers, czyli jednego z filarów sprzedaży w Modivo?

Firma FTG prowadzi sprzedaż detaliczną pod markami SneakerStudio i PRM. Jak czytamy w komunikacie: Podmiot koncentruje swoją działalność na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej i jest jednym z liderów sprzedaży obuwia typu sneakers i odzieży streetwear w wyższym segmencie cenowym.

W komunikacie mowa jest także o wynikach FTG: W 2022 r. Sneakerstudio oraz PRM według wstępnych danych sprzedażowych wygenerowało 136 mln zł przychodu, a osiągnięcie break-even planowane jest na ten rok

Ponieważ dla Answear kluczowe są wyniki przychodu ze sprzedaży, firma FTG wydaje się łakomym kąskiem,  biorąc pod uwagę rozwój w kierunku typowego sportu. Jest to tym lepszy ruch, że firma Modivo (dawniej e-obuwie) przeżywa chwilowe problemy, co dla konkurencji jest pozytywną informacją i dobrym momentem do ataku.

Krzysztof Bajołek, Prezes Answear.com informuje w komunikacie: "Spodobały nam się brandy, które przede wszystkim wyróżniają się unikalną ofertą premium streetwear & sneakers. Dzięki temu połączeniu poszerzamy obszar naszej działalności i możliwość dotarcia do nowych grup klientów z dedykowanymi liniami produktowymi, w tym Gen Z czy klientów zainteresowanych produktami z półki premium i produktów luksusowych. Wszelkie prognozy zakładają dynamiczny wzrost rynku produktów premium, w co my również wierzymy i uważamy, że ta transakcja pozwoli nam jeszcze szybciej wejść w ten segment i skutecznie się w nim rozwijać"

Co wiemy o cenie transakcji?

Komunikat podaje: "Przejęcie ZCP odbędzie się w całości w zamian za akcje Answear.com. Zgodnie z warunkami umowy Fashion Trends Group Sp. z o.o. obejmie łącznie do 650 000 akcji Answear.com, co przy cenie emisyjnej 29 zł oznacza wartość transakcji na poziomie 18,85 mln zł. Według harmonogramu transakcji, uchwała o emisji akcji będzie poddana głosowaniu na WZA, które planowane jest na marzec lub kwiecień br."

Kategorie: