Największy polski marketplace planuje zdobycie kolejnego rynku.
Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że końcem lutego ma wystartować słowacka wersja Allegro. Ten największy polski marketplace chce zdobyć kolejny zagraniczny rynek po Czechach – przyczółek. Zdaniem Allegro wyniki z tamtego kraju są zadowalające.
Słowaccy klienci już korzystają z platformy Allegro i zamawiają towary w polskich sklepach internetowych, często korzystając przy tym z pośredników działających na Orawie.
Nie jest jeszcze znana dokładna data startu Allegro na Słowacji, jednak wiele wskazuje na to, że będą to ostatnie dni lutego. W kolejce są także Węgry, Chorwacja i Słowenia. Ten polski marketplace idzie za ciosem, gdyż jej władze są zadowolone z wyników, jakie osiąga platforma na rynku czeskim, gdzie działa od maja. Według danych Allegro, na rynku z pośrednictwa platformy korzysta już ponad 50 tysięcy sklepów internetowych, a średnia wartość koszyka osiąga tam około 540 złotych. W zaledwie kilka miesięcy po pełnym uruchomieniu Allegro.cz zakupy na nowej platformie zrobiło ponad 1,1 miliona konsumentów.
Allegro jest jedną z dwóch najczęściej pobieranych aplikacji w Czechach, a po pierwszych 3 miesiącach od pełnego uruchomienia platformy Allegro.cz, wspólnie z MALL i CZC (również znajdującymi się w polskiej grupie), wygenerowała największy ruch na czeskim rynku e-commerce. Jednocześnie świadomość marki wśród czeskich konsumentów osiągnęła poziom 90%. Platforma oferuje promocyjne warunki nowym lokalnym sprzedawcom, zapewniając jednocześnie wygodną dostawę do Czech sprzedawcom z Polski dzięki usłudze Allegro International, metodzie uruchomionej we współpracy z InPost i WE|DO. Dostawą Smart! objętych jest ponad 50 mln ofert na Allegro.cz, a liczba użytkowników tej usługi w Czechach przekroczyła 300 tys.. Wszystko to czyni Smart! największym programem lojalnościowym w tamtejszym kraju.