Strona główna / Artykuły z branży / Allegro poprawia rentowność i kontynuuje ekspansję międzynarodową

Allegro poprawia rentowność i kontynuuje ekspansję międzynarodową

Allegro podsumowuje I kwartał bieżącego roku.

Allegro spełniło albo też przekroczyło wszystkie swoje oczekiwania finansowe na I kwartał na polskim rynku, gdzie generuje 95% swojego biznesu. Platforma ta w dalszym ciągu jest najpopularniejszym miejscem zakupów , a liczba aktywnych kupujących w Polsce osiągnęła 14,8 mln, a ich średnie roczne wydatki wzrosły w I kwartale o 5,8% rdr. Klienci mogą wybierać spośród 445 mln ofert na blisko 130 mln produktów od ponad 150 tys. sprzedających.

Program Allegro Smart! stał się programem regionalnym, a wraz z Gwarancją Najniższej Ceny, Allegro Protect i Allegro Pay tworzą zestaw marek, które są synonimem wygodnych i niedrogich e-zakupów, wspierając wzajemnie popyt i lojalność klientów. Wartość pożyczek, które zostały udzielone przez Allegro Pay, fintechową gałąź Allegro, wzrosła o 27% r/r do 2,1 mld zł w I kwartale, finansując 14,4% GMV platformy. Allegro Pay ma nowego partnera finansowego tj. Banco Santander, a Allegro Cash nowe konto depozytowe typu cashback dla konsumentów i jest już w fazie testów.

Polscy konsumenci coraz chętniej robią zakupy online i w dalszym ciągu obdarzają Allegro swoim zaufaniem. Najbogatszy wybór na rynku przyczynił się do przyspieszenia wzrostu GMV Allegro w Polsce do 10% r/r w I kwartale, co oznacza tempo wyższe niż nominalna sprzedaż detaliczna w kraju. Konsumenci doceniają bezpieczne i łatwe zakupy na Allegro, a wzrost GMV w kluczowych kategoriach Supermarket oraz Zdrowie i Uroda przewyższył średnią o 1,5-2,0x.

Sprzedający i marki chcą skorzystać z zainteresowania milionów klientów, co pomogło Allegro zwiększyć przychody z reklam w Polsce o 26% r/r w pierwszym kwartale. Wszystkie te czynniki, wraz z wyższą średnią prowizją od sprzedaży, przyczyniły się do wzrostu skorygowanego zysku EBITDA o prawie 37% r/r, co wpłynęło na wzrost marży i obniżenie dźwigni finansowej.

 

Allegro oferuje obecnie najszerszy wybór dostępny zarówno w Polsce, jak i w Czechach, i na Słowacji. Klienci we wszystkich tych ww krajach korzystają ze Smarta!, Gwarancji Najniższej Ceny na setki tysięcy ofert i szerokiego wyboru metod dostawy lokalnej i transgranicznej. Allegro.sk wystartowało na Słowacji w marcu z 100 milionami ofert, co stanowi ofertę 10 razy większą niż jakikolwiek inny e-sklep na rynku. Allegro.sk i Allegro.cz w Czechach mają łącznie ponad 2 miliony aktywnych kupujących, a 1,3 miliona z nich stanowią nowi klienci w grupie.

Allegro ma już ponad 520 000 zagranicznych użytkowników Smart! czyli o jedną trzecią więcej niż kwartał wcześniej a ponad 45 tysięcy sprzedających, czyli o 20% więcej w ujęciu kwartalnym, działa na Allegro.cz i Allegro.sk, łącznie z przejętymi przez Allegro lokalnymi markami MALL i CZC.

 

Kategorie: